Hur gör ni för att orka fortsätta?

quigley

Trådstartare
Ja som överskriften antyder. Hur gör ni ft-ryttare för att motivera er till att börja om på en ny häst, eller orka skaffa en ny när de man har drabbas av olika saker så de inte kan fortsätta? Ibland går det upp och ibland går det ner. Jag känner att jag behöver få tillbaka suget för fälttävlan. Även fast hästarna har haft otur länge.

Alltså skriv allt som är fantastiskt med fälttävlan. Som gör att man inte kan sluta med det. Det som är unikt med sporten som dressyr och hoppning saknar. Allt positivt ni förknippar med FT.

Senast ändrad:
Sv: Hur gör ni för att orka fortsätta?

Det bästa med fälttävlan tycker jag nog är känslan, allsidigheten som krävs, att det aldrig är avgjort förrän det verkligen är slut men det allra bästa är ändå folket som håller på med fälttävlan. Man känner igen väldigt många och det är något speciellt med FT-folk! ;)

fälttävlan är så kul att jag inte ens behöver tänka tanken att jag måste göra ngt för att motivera mej.;)

Men visst, sen kan det vara segt att börja om på en ny häst, men det är väl vissa saker man får ta.
Jag själv skulle nog bli uttråkad om jag fick en häst som redan hade gjort allt. Jag tycker bara det är roligt att ha unghästar:)

Ja men det är ju lätt, det där adrenalinruset får man ju aldrig i någon av dom andra grenarna. När man står där i fållan och dom räknar ner och man känner adrenalinet rinna till är ju bara helt outstanding för att inte tala om när man kommit i mål.

Inte en hopp eller dressyrrunda kan ju jämföras med en bra terrängrunda när man känner det där flytet.

För mig handlar det definitivt inte om att orka utan istället om hur jag ska överleva UTAN fälttävlan!:eek: Har aldrig funnits på kartan att lägga av trots att jag bara haft en häst som gått lite större klasser och sen "börjat om" med unghästar om o om igen....

Jag älskar att rida dressyren för jag är aldrig nervös då....o lättnaden när hopp provet är undanstökat och det gått bra är ju obeskrivlig! Och sen....in i fållan, nedräkning....magen dallrar och det är INTE fettet!:devil: och så IVÄG!

Och som fio sa...känslan efter en bra runda i terrängen den går inte att beskriva för den som aldrig känt det.

Sen att FT-folket inte är som andra barn inom ridsport det vet vi ju alla....:rofl::rofl:

Tack för svaren. Nu känner jag mig lite peppad.

Problemet är väl att skaffa nya hästar, inte vad man ska annvända ev. nya hästar till.:idea::devil:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 196
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 621
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 920
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka