hur gör man??

fiaskurken

Trådstartare
nu är junior 7 månader och visst förstod jag att kroppen skulle ändra sig efter en graviditet men HALLÅ! jag har fortfarande mage som ett hängbuksvin, bokstavligt talat. Att mina bröst verkar ha flyttat söderut kan jag ta, det finns ju bra push-up-bh:ar och så. Vikten var nere på samma som innan inom nån månad.Men magen:eek:"alla andra" verkar ju komma i form och se hyfsat normalbyggda ut igen:confused: Jag går o jag går och jag går och rider ett par gånger i veckan. Vad gör man för att komma åt detta irritationsmoment?? Alla byxor tappar jag om jag har dem "under magen" så att säga. Ska byxlinningen upp över magen får jag gå upp typ 4 strl,och hur snyggt sitter de då på resten av kroppen:angel:

Berätta hur ni kom/kommer i form efter ert barnafödande:banana:

Sv: hur gör man??

Komma i form? :p *äter chips och gosar ner sig i soffan*

Har gett upp ;)

Är det skinn eller muskler som hänger? Muskler är ju "lätt" att justera med hjälp av tex situps. Skinn tror jag är värre, vill man bli av med det så är det nog operation som gäller.

Min mage har blivit som vanlig när jag gick ner i vikt så för mig var det bara fett på magen. men om du har gått ner i vikt så låter det ju lite knurigare. Gördel tills du kommer i form? Men som sagt, muskler kan du ju punktträna.

Lycka till!:banana:

Här är ett "svin" till, min mage hann aldrig komma i form efter förlossningen, innan den ska börja växa igen. Jag lär ju behöva ett juverstöd över allt skinn i december! Komemr följa den här tråden och tacksamt sno alla ideér du får;)

Jag skulle tro att det är en kombination av båda faktiskt. jag har fått för mig att man inte kan fettförbränna punktvis, men musklerna behöver sig nog en körare lite då och då, den har nog blivit slapp eller vad man ska säga av tyngden.

Fettbränna kan du inte punktvis men muskelträna kan du göra punktvis (hoppas jag inte skrev något annat innan?). Men vad jag förstod på dig så var det inte vikten som var problem utan bara magen? Och då tror jag att det är muskelträning där som gäller.

Du kan inte punktförbränna just fettet på magen, däremot kan det hjälpa med promenader och allmän konditionsträning för att få bort överflödigt fett. Ju mindre fett du får kvar, desto svårare blir det och mer jobb krävs.

Men att träna upp magmusklerna är absolut inte dumt, det bidrar till att de drar ihop sig och att du får en bra hållning. Och det påverkar magen väldigt mycket.

Nej då det gjorde du inte. Jag tror musklerna behöver stärkas för att hålla in hela paketet mera. Köpte såna där trosor med ben som skulle hålla in magen men HERREGUD:rofl:Allt väller över vid benen och under tuttarna så det hjälpte ju föga:rofl:

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 279
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar