Hur gör man? *marsvin*

MikaTela

Trådstartare
Hur gör man när man inte har flera hundra kronor att lägga ut på bur (dom extra hundralapparna sparas hellre till veterinär) men vill ge grisarna större bur än 100x50 cm (buren dom fick med sig)?

Jag hittar ingen större men billig på nått ställe och jag har inte plats att göra en golvbur av en gammal bokylla. Har ni några tips?
Gäller marsvin. :)
Alla tips och tankar mottages tacksamt. :)

Sv: Hur gör man? *marsvin*

I första hand kanske försöka annonsera efter en begagnad bur? Annars vet jag inte, min pappa har byggt en stor bur ute på landet, den är för 2 marsvin, men det blev med resultatet att dom kan inte se ut :(

Ha dem ute så mycket som möjligt! Anledningen till en stor bur är ju att de ska kunna röra sig, men om de får vara ute minskar ju det behovet (i buren). Under tiden så spar du ihop till en ny (begagnad) bur :)

Golvyta har jag rätt lite att avvara tyvärr. :(
Jag är sugen att bygga sån flervåningsbur i en hylla men man ska hitta en billig hylla och tiden att göra det.

i förra lägenheten fick dom springa ute mycket, nu kan dom tyvärr inte göra det för mycket trots att jag har gott om golv, så nu har jag en extra låda till dom som dom får springa i. Köpte en sån förvaringslåda som ska få plats under sängar o sånt. ställde vid buröppningen o så pallat upp så dom kan ta sig in o ut. Slipper jag få alltför dåligt samvete. :p

Jag försöker låta mina springa ute rätt mycket med. :)
I köket oftast när jag orkar stänga till där (ser så stökigt ut när man täpper till dörrhål) och annars har jag en liten hage av kantstaket till rabatter. Där är dom just nu och i ena änden ligger en papperskasse full med halm som är jäääääätterolig att kräla runt i. :D

Du kan inte fixa en ramp ner från buren och ha kantstaketet där? Då får man ju känslan av en större bur som samtidigt är lätt att plocka undan om golvytan behövs.

Du kan ju alltid göra en egen då bestämmer du ju precis hur den ska bli och så :)

Jo nu har jag byggt en marsvinsbur av en chillabur. Finns en egen tråd om den. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 604
Senast: super
·
Övr. Katt Hej, Jag ska på söndag för första gången åka tåg med 2 katter (ca 2 år gamla) själv. Den ena katten har åkt förut, och är numera rätt...
2
Svar
25
· Visningar
7 789
Senast: Nakeri
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 666
Senast: machafuko
·
Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama