Hur gör man en flicka nu då?! skrönor och sanningar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Inte för att det är dax för mig att försöka ge mig på den svåra konsten att tillverka en dotter ;) än på ett bra tag men man kan ju samla lite info :bump: . Har ju en son och det vore toppenkul med en tjej när det väl är dax (fast jag ser mig mer som en pojkmamma :smirk: )
Såg nått tips här för nån vecka sedan om att man ska ha sex tidigt under perioden och sen inget mer innan äl.

Givetvis är det viktigaste att man får ett friskt barn, men visst är det kul att få önska lite extra såhär inför jul :banana: .

Skrönor och sanningar, hur tillverkar man de olika könen (förutom att man bara tar en svängom i sänghalmen :o )!?

Sv: Hur gör man en flicka nu då?! skrönor och sanningar!

Hej!

Själv försöker vi faktiskt tillverka en tjej just nu... :o , fast som du skriver, givetvis är ett friskt barn högst på önskelistan, kön är en bisak. Men en av varje vore ju kul!

Jag har hört följande:

Killspermier är snabbare men känsligare. Om det finns ett ägg på plats, så har killspermierna större chans att vinna än tjejspermierna.

Om man däremot har sex några dagar innan äl hinner killspermierna till större del dö av, och tjejspermierna har större sannorlikhet att hitta ägget först.

Dessutom, ju surare (surt är naturligt) man är i underlivet, desto mindre trivs spermierna, och killspermierna dör av snabbare. Ju mer du tvättar dig med tvål, desto mer basisk blir du (ej bra för slemhinnorna heller), och killspermier har större sannorlikhet att klara sig.

Ju oftare man har sex, desto fräschare är spermierna, och desto färre killspermier har dött.

Sammanfattningsvis:
Tjejtillverkning-sällan, lite före äl, ej tvätta med tvål
Killtillverkning-ofta, vid äl, var renlig

Tillägger att detta är bara vad jag hört, och det är bara sannorlikheten att få ett visst kön som eventuellt ökar. Inga garantier alltså.....

Lycka till!
/WP

...vill tillägga till WhiskyP:s utmärkta råd (3 dagar före äl, inget mer): Skicka karln in i bastun eller varma bad regelbundet veckorna innan - försämrar spermakvaliteten och gissa vilka som överlever svåra förhållanden bäst :cool:

Lycka till ;)

Tim
(som bara klarar att göra pojkbebisar :angel: )

Jag får binda fast honom i pannrummet :idea::bow: för där kan det bli rejält varmt :devil: .

Får börja vara noga att kolla upp när jag har ägglossning då tiden innan så att jag kan börja räkna och schemalägga det hela! :banana:

*tokis som är helt gravallvarlig* ;)

Det är kul att fundera å planera lite för framtiden i alla fall *fnissar*

Hej!
Nästan alla som jag känner får pojkar. De senaste 3 åren har det fötts 27 barn i bekantskapskretsten, av dessa är 2 flickor. Jag frågade min gynekolog om det och hon sa att det är vanligt bland välutbildade kvinnor över 30. Hennes teori var att ju längre man väntar med att skaffa barn, desto snabbare vill man ha resultat och då börjar man kanske med ägglossningsstickor direkt. Och ägglossningstickorna är tydligen ganska bra om man vill ha en pojke eftersom de ger utslag dagen innan ägglossningen.

Vet inte om jag helt köper min gynekologs resonemang, men det kan ju ligga något i det. Förrförra veckan fick 5 jag känner barn. Trodde ju att nu MÅSTE det ju bli flickor eftersom det (nästan) bara kommit killar innan. Men inte då, den veckan blev det 5 små pojkar.

Fast å andra sidan kan man ju inte vara säker på att få flicka bara för att man har sex tidigt heller.
Sist hade jag precis haft mens och trodde i min dumhet (fylla :o :smirk: ) att jag var "säker", och då borde jag ju alltså fått en flicka, men tji fick jag.... :smirk: (fast lika glad är jag för det, nu har jag ju min älskade son istället).

Silverkedjan skrev:
Skicka karln in i bastun eller varma bad regelbundet veckorna innan - försämrar spermakvaliteten

Det där är nog bara en skröna :p Jag lever med en bastuälskande finne och har ändå två pojkar :banana:

Senast ändrad:

Här har det stämt med "mitt på ägglossning"=pojke och "ett par dar före ägglossning"=flicka!

Jag atycker inte man ska skämmas för att man önskar kön. Givetvis är ett friskt barn allra överst på önskelistan, konstig vore man ju annars.
När min dotter tittade ut och jag såg könet..........jag kan inte beskriva känslan. Jag blev så överväldigad. Och jag insåg hur mycket jag önskat mig en flicka, och att jag under graviditeten ställt in mig på en pojke för att besvikelsen inte skulle bli så stor.
Läste en arikel i nån mamma tidning där det stod om just sorgen över flickan/pojken man aldrig fick. Jag minns den så väl.

Så har jag ochså hört att nästan alla första gångs graviditeter är pojkar. Om man får flicka som första barn, så har man ofta haft ett missfall eller gjort en abort som då skulle ha blivit pojkar.
Jag har några vänninor som fått flickor som första barn, tre har gjort abort och 2 fick missfall.

Vi tillverkade vår tjej på sätten som beskrivs ovan. Det tog sig på första skottet.......så att säga.
Lycka till när det blir dags!
hälsningar gulan fd.gulla

Så har jag ochså hört att nästan alla första gångs graviditeter är pojkar. Om man får flicka som första barn, så har man ofta haft ett missfall eller gjort en abort som då skulle ha blivit pojkar.
Tja, MIN första graviditet var då definitivt en flicka. Andra också...
(såvida jag inte varit gravid tidigare och hunnit få missfall INNAN mensen skulle ha kommit - men det räknas nog knappt, va?)
Sen ställer jag mig frågande till det, för det är ju faktiskt spermierna som styr könet på barnet. HUR ska kvinnorkroppen sålla det då?

Ska jag vara riktigt ärlig så har jag önskat flicka båda gångerna förut. Första gången sa ALLA att jag nog skulle få en pojke, så jag var ändå inställd på det. Gissa om jag blev förvånad när Selma tittade ut! :love: Andra graviditeten var så olik den första så då trodde jag definitivt att det skulle bli en pojke - men blev jätteglad för Signe! :love:
Och ska sanningen fram så vill jag gärna ha ytterligare en flicka. :p Men SJÄLVKLART är barnet välkommet oavsett vad det har för kön när det väl tittar ut! (nej, jag har inte kollat, varken på ultraljudet eller fostervattensprovet, vad det är för kön på barnet i maggen)

Vad gäller tillverkningen av våra barn så har jag nog trott att de är tillverkade ungefär vid ägglossningsdax. Men ultraljudet har alltid talat om att befruktningen skett 3-4 dagar senare, så kanske stämmer teorin om tillverkning några dagar i förväg???

Senast ändrad:

Nej jag tycker heller inte att man ska skämmas för att man önskar sig just ett visst kön, att sedan barnet som kommer blir oerhört älskat oavsett just sitt kön är en annan sak!
Förr gången önskade jag mig en pojke, och blev superglad för att det var just det jag fick.
Nästa gång blir jag absolut inte ledsen för en pojke till, men det vore så kul med en av varje, så önskan är ändå en flicka ju :bow: .
Så några dagar före får man ju testa då när det blir dax :angel: .

Läste också om den där mamman och kan förstå hur hon känner det, även om hennes känslor kanske var lite "väl" starka, men jag har funderat på hur jag skulle ha känt om jag inte hade fått nån pojke utan bara tjejjer.. jag som alltid har sagt att ska jag ha barn ska det vara en pojke... kanske hade jag känt precis som henne!!

Jag har mer tänkt på att de som får tjejer är en viss typ av kvinnor, och de som får pojkar är en viss typ.
Tycker ofta att de är goa, glada, rundlagda "rosa" kvinnorna får flickor, meddans "pojkflickorna" får pojkar.
Min svägerska är ett undantag i min lilla forskning, men annars så stämmer det rätt bra.
Ja just det en kompis till också, men hon hade som du säger ett missfallsliknande grej för nått år sedan så då kanske det är förklaringen!! :banana:
Intressant!

Jag vet ju inte heller om det är sant.....Det stämmer ganska väl på min bekantskapskrets. Men visst det är ju spermierna som styr vad för kön det blir.
Piloter ska visst ochså gärna bara ge flickor.

När man hör runt så tycker åtminstånde jag att dom flesta vill ha flickor. Även många män önskar sig det.

hälsningar gulan fd.gulla

ameo skrev:
Sen ställer jag mig frågande till det, för det är ju faktiskt spermierna som styr könet på barnet. HUR ska kvinnorkroppen sålla det då?

Tja, inte för att jag hört talas om detta förr, men miljön i slida, livmoder och äggledare, kan ju sålla. Lågt pH-sållar bort killspermierna, högt pH-sållar bort tjejspermierna.

Vi har en jättegullig supermysig och helt underbar dotter. Givetvis är en "likadan" välkommen :love: - men helt klart vore det kul med en pojke... "Alla" sa att det var en kille i magen sist, och drar jag mig till minnes är hon tillverkad i början av mens perioden (när den skulle vara "säker", ni vet). Den här gången har jag och maken varit ganska aktiva :o så kanske kommer sonen nu då...? Var jätte nyfiken innan ultraljudet och hade bestämt mig för att fråga - men när man väl låg där känndes det oviktigt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 223
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar