Sv: hur gör jag?
ja, det är nog lika bra, går ju inte riktigt att rida som man ska nu ändå när det är sådant väder o väglag! det ska jag testa
jag vet faktiskt inte, när jag köpte honom så var det nästan som att jag köpte honom och tänkte o kollade hur han va efter, han skulle slaktas den veckan om han inte blev såld, en frisk och fin häst! så jag köpte honom, utan att ha så mycke information om honom..
men det jag vet är att han startade några gånger på travet, då han inte tjänade in så mycket pengar reds han in till ridhäst.
Han som jag köpte hästen av red ju inte, utan han hade någon tjej där som red ibland. enligt han som då ägde hästen så hade hon galopperat, men inte hoppat med honom.
då när jag köpte honom så hade han stått några månader, så jag började med att longera han, jag kunde inte gå ut i skogen med honom, han var rädd, skulle sticka hela tiden och sprakas mot mig. helt konstig var han, men så jag longerade honom och gick med honom på banan ett tag, började sedan rida, först i bara skritt, då jag ville få honom att lyssna på mig och så att han var " samlad " redan från grunden, började sedan med traven, som bara gick ibland, då han fick något ryck då och då. sen gick det upp och ner med ridningen och honom ett tag, han har aldrig vart sjuk eller haft ont! utan har vell blivit illa behandlad kanske? ibland kunde jag inte borsta honom vid rumpan då han skulle sparkas och så vidare.
men nu är han en toppenfin och jätte snäll häst! världens bästa
han är hur lugn som helst, går jätte fint i ridningen, både skritt o trav, har löshoppat och hoppat med honom, vilket han verkar tycka är kul
rider tilloch med barbacka, som aldrig hade gått förut! han är verkligen en kanonhäst nu, förutom galoppen då
tack, och tack för tipsen!