Hur gjorde ni ?

S

Shiney

Hur gjorde ni i gymnasiet, det brukar ju bara vara dressyr och/eller hoppning men jag vil bara ha western ev lite dressyr. Så hur gjorde ni som red western på ridinriktningen på gymnasiet?

Sv: Hur gjorde ni ?

Jag går ("tyvärr") islandshäst / häst, Klassisk ridning och gångarter (passar ej mig) Men jag gör faktiskt ganska bra ifrån mig då jag började med western i våras , glad för det, men står fan inte ut asså...... finns det nåt western gym??...

Jag red western sedan några år innan jag började gymnasiet, och då hade jag ingen w-häst att rida utanför skolan vilket va rjättetråkigt. Var och pratade med skolan om att ev. göra någon slags specialidrottsinriktning western, men det blev inget med det. Så jag red bara på skolhästarna fram till mitten av vårterminen i tvåan då jag köpte en egen häst som jag red in själv så jag kunde forma henne som jag ville. Det var så jag löste det och d var det bästa jag gjort. :)

Vi hade inte heller något western på schemat, så jag gick körutbildning istället men red western på mina egna hästar.

om du är bland "toppen" i din gren bland ungdommar så kan du få specialidrott... jag skulle ah det men nej nej nej sa skolan i sista stund då jag inte hade gjort tillräckligt bra ifrån mig i de övriga ämnena typ :cry:

i specialidrott får du hitta tränare själv, ni för träningsdagbok, sätter upp mål osv...

Jag gick travgymnasium, men började med westernridning på allvar under gymnasietiden. Som tur var hade jag egna hästar som jag kunde träna western med, och skolan hade ju stort ridhus som jag kunde vara i så ofta jag ville :D
Dessutom var det ofta westernclinicar/träningar i ridhuset, så det var inga problem för mig att hålla på med western.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
284
Senast: Tassa
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: MJLee
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 613
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka