Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen jag flyttade hemifrån för några år sedan har jag inte haft någon katt, men har nu sen några månader sen varit jourhem åt en katt från ett katthem. Jag har ju såklart "kärat ner mig" i katten och tanken att adoptera henne på riktigt har slagit mig flera gånger! Men jag tvekar, då det för mig känns som ett stort åtagande.
Jag studerar och kommer antagligen göra det i några år till, vad som händer sen vet jag ju inte, vart jag hamnar osv. Min familj har alltid haft katt och det har aldrig varit något problem om man åkt bort, alltid varit någon släkting eller granne som kunnat ge mat och tittat till katterna.
Min pojkvän kommer flytta till en annan stad om ett tag, så det kommer ju bli så att jag kommer vilja vara hos honom vissa helger. Men jag bor med en kompis, så förhoppningsvis kommer hon kunna se till katten de helger jag är borta .
Hur mycket har ni tänkt igenom innan ni skaffade katt? En katt kan ju trots allt bli 10-15 år, så det är ju många år man binder upp sig!
Har haft lite dålig tillgång till internet sen jag startade tråden.
Jag är ju som sagt uppvuxen med djur, har haft katt,hund och häst . Men förutom hästen så har mina färldrar haft huvudansvaret. Hela min uppväxt har ju varit anpassad efter att vi haft djur, sällan vi åkt på längre semestrar iaf utomlands. Och har alltid haft någon granne eller släkting som kunnat se till katterna.
Men om jag skaffar katt kommer sommrarna bli ett problem för mig (iaf något år till), jag åker då hem till mina föräldrar och sommarjobbar. Och mina föräldrar har två katter och en hund, att jag då skulle ta med min katt dit kan ju bli lite problematiskt.
Eftersom jag nu bor i en studentstad, är det inte så många av de jag känner som är kvar där på sommaren som skulle kunna ta hand om katten. Och det är nog få som är villiga att ta hand om någon annas katt i tre månader på sommaren.
Just den problematiken gör att jag tvekar! Men samtidigt inser jag ju att "min" katt jag är jourhem åt, nog kan ha svårt att bli adopterad. Hon är en vanlig tigrerad bondkatt (ingen som sticker ut) och är fortfarande misstänksam mot nya människor.
Summering av mitt babell kan jag väl säga att som det är just nu skulle jag nog ha väntat med att skaffa katt bara för att ha en katt, men nu är det ju en specifik katt det gäller.
Sen jag flyttade hemifrån för några år sedan har jag inte haft någon katt, men har nu sen några månader sen varit jourhem åt en katt från ett katthem. Jag har ju såklart "kärat ner mig" i katten och tanken att adoptera henne på riktigt har slagit mig flera gånger! Men jag tvekar, då det för mig känns som ett stort åtagande.
Jag studerar och kommer antagligen göra det i några år till, vad som händer sen vet jag ju inte, vart jag hamnar osv. Min familj har alltid haft katt och det har aldrig varit något problem om man åkt bort, alltid varit någon släkting eller granne som kunnat ge mat och tittat till katterna.
Min pojkvän kommer flytta till en annan stad om ett tag, så det kommer ju bli så att jag kommer vilja vara hos honom vissa helger. Men jag bor med en kompis, så förhoppningsvis kommer hon kunna se till katten de helger jag är borta .
Hur mycket har ni tänkt igenom innan ni skaffade katt? En katt kan ju trots allt bli 10-15 år, så det är ju många år man binder upp sig!