U
UlleGull
Hej har skrivit här tidigae men det var bra länge sedan nu. Tänkte nu höra om jag kunde få hjälp av någon här inne. Min 15 åriga son blev påkörd för snart 1 år sedan med svåra hjärnskador som följd. Han sitter idag i rullstol hlavsidesförlamad, men rehabtränas varje dag och har gått otroligt mycket framåt om man tänker på vad läkarna sa till mig förra året. Då fick jag veta att vi inte skulle räkna med att få hem honom.
Vi har sagt åt honom att fortsätter hans träning gå så bra framåt som det nu gör och när han börjar gå bättre kommer vi köpa en hund till honom då han älskar hundar och har fått rehabträna en hund på skolan med väldigt bra resultat.
Har redan börjat titta runt lite nu, när tankarna började komma upp att om vi ska skaffa hund så bör den ju såklart vara tränad till handikappshund.
En hund som alltså kan hjälpa honom i hans vardag med sådant han inte klarar av själv, en hjälp utöver hans fantastiska assistenter han har idag.
Men om man vill skaffa en sådan. VART gör man det och hur går man till väga?
Vore otroligt tacksam för alla svar jag kan få och tackar ödmjukast ii förhand.![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)
![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)
Vi har sagt åt honom att fortsätter hans träning gå så bra framåt som det nu gör och när han börjar gå bättre kommer vi köpa en hund till honom då han älskar hundar och har fått rehabträna en hund på skolan med väldigt bra resultat.
Har redan börjat titta runt lite nu, när tankarna började komma upp att om vi ska skaffa hund så bör den ju såklart vara tränad till handikappshund.
En hund som alltså kan hjälpa honom i hans vardag med sådant han inte klarar av själv, en hjälp utöver hans fantastiska assistenter han har idag.
Men om man vill skaffa en sådan. VART gör man det och hur går man till väga?
Vore otroligt tacksam för alla svar jag kan få och tackar ödmjukast ii förhand.