Hur går jag tillväga???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cina 65
  • Startdatum Startdatum
C

cina 65

Hej.
Nu vet jag inte om denna hamnar rätt men annars kan ni kanske vara snälla att skicka den till rätt plats.
Jag har köpt en arabhingst med väldigt fin stam och skulle vilja visa upp han och ev premiera han men vet inte riktigt hur man går tillväga med detta samt om man kanske måste börja med detta när dom e föl eller om det går att göra detta nu när han blivit 3 år?
Jag vill gärna behålla han som hingst och kanske andvända han i avel, men eftersom jag e helt ny på detta området så skulle jag vara tacksam för alla råd och hänvisningar jag kan få.

Tack på förhand.

Sv: Hur går jag tillväga???

Skulle tro att tråden passar bäst inne på avel.

Jag är ganska säker på att du kan visa honom nu som treåring, om jag inte minns fel så krävs det bara exteriörvisning för att få en arab godkänd... men jag kan ha fel där..

Finns en användare här som heter Blackarabians (eller nått liknande) tror hon har stor uppfödning av araber, hon kan säkert hjälpa dig :idea:

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: Petronilla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 585
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 872
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka