Det tog jag bara för givet att den varJag vill så gärna gynna glassbilen, (barnen med) men så förstod jag att glassen inte är svensktillverkad.
Så nu blir det inte så ofta.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tog jag bara för givet att den varJag vill så gärna gynna glassbilen, (barnen med) men så förstod jag att glassen inte är svensktillverkad.
Jag vill så gärna gynna glassbilen, (barnen med) men så förstod jag att glassen inte är svensktillverkad.
Ja, det känns rimligt. Jag funderade själv över den tidiga tiden på deras hemsida, på en vardag. Kan inte vara många som är hemma. Det känns som att de skulle kunna få fler kunder av att köra lite senare och få med bl.a. kontorsjobbare.Beror nog på hur många som handlar just den dagen. Vi är sista stoppet i byn så svårt att jaga runt efter bilen.
Men förstår inte riktigt ute i skogen kör de mitt på dagen vardagar här. Vilka är hemma då?
Jag får sms att glassbilen är på väg samt vilken adress den tänker stanna på. Osäker på var jag reggat mig men antagligen någonstans på hemsidande flesta verkar stå och vela länge innan de köper nåt men man kan vela på hemsidan/någon slags mailreklam eller i glassbilsbladet som kommer med... Äh.. reklamen i brevlådan tror jag? Så behöver det inte kännas stressigt där när man står kvar sist av alla. Chaufförerna brukar vara väldigt bra. Jag har släppt ut kidsen själva när de har pengar de vill shoppa loss för och de får då hjälp med vilka sorter de har att välja på för mängden pengar de har med sig. Första gången de fick göra detta var väl yngsta runt 3-4 år någonstans kanske och de har fått ett superbemötande!
![]()
Ja det verkar vara så mina kiddos känner medJa, det var ju fantastiskt när en var liten och faktiskt fick handla och välja glass HELT själv![]()
Vilken sort är det ?
Ja det gjorde jag också, tills jag kollade upp det för något år sedan och insåg att det inte alls var självklart.Det tog jag bara för givet att den var![]()
Sandwich kanelbulleVilken sort är det ?
När jag kollade upp det för något år sedan var bara någon få av deras glassar tillverkad i Sverige
Toppen, den har jag velat provaSandwich kanelbulle