Hur går det till att köpa häst från Polen.?

P

PennyRe12

jag har några frågor hur det går till när man köper häst från Polen.

1. Kan man lita på köparna från Polen, så man inte blir grundlurad?

2. Vad ingår vanligtvis i ett kontrakt som skrivis i Polen, finns det nått öppetköp m.m?

3. Vad skulle hända om man får hem hästen och den inte går igenom vet. besiktningen.

4. Hur är hästarna, är dom spända, rädda, hoppiga. Är dom hållbara?

5. Är det bättre att köpa hästar från svenska försjäljare än Polska och kan man lita på att de är dom som äger hästarna.

6. Vet någon om det är någon försäljare som man ska "akta" sig för?

Väldigt tacksam för svar!! :laugh:

Sv: Hur går det till att köpa häst från Polen.?

Jag tycker att du ska titta på annonser på svenska hästar. Så billigt som du kan få tag i en bra häst, med dokumenterade resultat, som det är nu kommer antagligen marknaden aldrig bli så billig igen.

Att i det läget ge sig in i affärer med Polen som kan, (jag säger inte att den gör det) sluta med massor av extra kostnader o kanske en trasig häst, är ju inte så smart. Köper du en svensk häst i Sverige har du iaf större chans att dels hitta en bra häst med seriös säljare och som du kan provrida flera ggr. Än att på vinst o förlust via en video köpa en osedd häst.

Fundera på det o under tiden så sök på hästköp från Polen här på buke så lär du nog få upp många trådar.

Sv: Hur går det till att köpa häst från Polen.?

Joo det är ju nästan bäst att köpa häst från sverige.
Tack så mycket :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 707
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 500
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 949
Hästvård Hejsan! Jag ska köpa en till häst om allt går bra under besiktningen men jag har aldrig köpt häst under vinterhalvåret så nu behöver...
Svar
12
· Visningar
1 884
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama