Hur går det med era 02:or?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Dizan
  • Startdatum Startdatum
D

Dizan

Hej på er!
Fanns en tråd tidigare, men skapar en ny eftersom jag inte orkar leta på den gamla :-)

Min lilla donna e: Treasure Ås har jag haft iväg på inkörning & får hem henne nästa vecka. Var ut & hälsade på henne igår & hon joggar 4kg/dag 6dagar i veckan. Vet inte hur det kommer se ut när hon kommer hem, men hon ska köras 5-6 dagar/vecka fast lugnt.

Hur går det för era?

Siktar på premie i slutet på nästa år sén får man väl se hur det går....

Stam är också kul & höra!
Kram på er!

Inför kriteriet 2005....."Han utmärkte sig redan som en vinnare när han var ett år" :rofl: :rofl: :rofl:
Mycket häst har jag haft.....men denna slår alla rekord i charm, steg och utstrålning...kommer snart i vagn, men kråmar med svanslyft i selen redan och bara BER om att få dra :D :D Cat's Claw var namnet......tror aldrig jag sett en så positiv och lycklig häst förut...och då har jag sett många :rofl: :rofl:

....."Han utmärkte sig redan som en vinnare när han var ett år"

Heja Martha!! :D
Har hästen bara hälften så många positiva tankar om sig själv, som du har om honom så kommer det garanterat att funka hela vägen :D

Hehe....mycket i huvet & resten någon annan stans :-) Pövar igen... Joggar 4 KM - kanske lättare då :D

Fick kört in våran 02:a i våras men så har fått gå på sommarbete hela sommaren och det är först nu som jag börjat köra honom regelbundet igen.
Han är helt otroligt duktig faktiskt :)
Tuff och framåt ändå snäll att handskas med :p

Han hade inte haft vagn efter sig sen tidigt i somras men det var bara att fortsätta där vi avslutat sist, det var som det bara var ett par dagar sen sist vi körde fastän det gått några månader sen sist.

jonte

"LillaKatt" skall in i träning imorgon :D Han ska till stora staden där dom många hästarna finns och få springa på en riktig travbana :bump: :bump: :bump:
tar hem honom till jul, saknar honom redan :cry:

Slut på det roliga....

....min åring efter Treasure Ås var in på röntgen igår - gammal fraktur i framknät - konstigt att veterinären inte anmärkt på detta - inte ens när jag frågat eftersom hon varit "svullen" sedan jag köpte henne! :mad: Undra om man kan stämma honom? Hon har aldrig varit halt & jag har haft henne hemma sen april. Kommer aldrig gå att träna henne för trav, inte ens efter en operation :cry:

Fick lov att ta bort min 00:a förra sommaren då hon fläkt sig i hagen & fått en fraktur i bäckenet - hur mycket otur kan man ha? Trodde det inte skulle behöva hända igen, men där ser man hur det kan vara.... Blir ingen egen häst på ett tag nu i alla fall - satsar på att hjälpa mina glada amatörkollegor...

Re: Slut på det roliga....

Nääääeee, va sorgligt, vad det inte den du köpte på mixauktionen????
min lämnade jag in idag...dom frågade direkt om han var till salu..ja sa jag , men han är dyyyyyr...sen fick jag värsta ångesten när jag åkte hem.....KAN inte sälja lillakatt heller :cry: Han gör mig glad och lycklig den hästen :love: MEN har fått värsta överbenet på vä fram...bara sådär över en natt...... :crazy:

Noop...

...hon är inte köpt på mixauktionen, men internetauktionen. Funderar hur det kan vara såhär - säljeren måste ha vetat om att hon skadat benet! Hon är vet.besiktad 2ggr, men har varit "svullen" i knät sen jag fick henne - dock aldrig halt eller öm! Ska kontakta en advokat & se om man kan stämma ägaren, veterinären? :confused:

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 701
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 138
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 669
Senast: s957
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 068
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar