T
tuddeomudde
Jovars, det går framåt men inte så fort.
4:åriga damen kommer så småningom med det kan ta en stund.
Hon hade ett rent elendigt år som 2:åring med olyckor ock flyttar hit och dit.
Jag köpte henne i maj förra året och fick börja träna från grunden. Då började hon helt plötsligt växa igen!!!
Idag är hon 1.65 i strumlästen och inte färdigvuxen
Hon har lite trassel att hålla reda på sina långa ben, men det går bättre och bättre.
Jag hade tänkt låta henne gå alla provloppen närmaste veckorna och försöka kvala i slutet av februari.
Men nu vete tusan, när jag kom till stallet igår så hade hon blivit sparkad på kinden av stallets häxa.
Så nu står hon med fem stygn i snoken.
ca 10 dygn för stygnen osv. så vi får nog skjuta upp kvalplanerna en stund.
Jag kan ju inte köra henne med huvudlag, så jag funderar på att rida styrketräning i repgrimma under tiden.
Men vi hinner, hon är ju mammas fumliga tonåring än så länge.
4:åriga damen kommer så småningom med det kan ta en stund.
Hon hade ett rent elendigt år som 2:åring med olyckor ock flyttar hit och dit.
Jag köpte henne i maj förra året och fick börja träna från grunden. Då började hon helt plötsligt växa igen!!!
Idag är hon 1.65 i strumlästen och inte färdigvuxen
Hon har lite trassel att hålla reda på sina långa ben, men det går bättre och bättre.
Jag hade tänkt låta henne gå alla provloppen närmaste veckorna och försöka kvala i slutet av februari.
Men nu vete tusan, när jag kom till stallet igår så hade hon blivit sparkad på kinden av stallets häxa.
Så nu står hon med fem stygn i snoken.
ca 10 dygn för stygnen osv. så vi får nog skjuta upp kvalplanerna en stund.
Jag kan ju inte köra henne med huvudlag, så jag funderar på att rida styrketräning i repgrimma under tiden.
Men vi hinner, hon är ju mammas fumliga tonåring än så länge.