Hur går det för era Travare igentligen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare MaximuZ
  • Startdatum Startdatum
Jovars, det går framåt men inte så fort.
4:åriga damen kommer så småningom med det kan ta en stund.
Hon hade ett rent elendigt år som 2:åring med olyckor ock flyttar hit och dit.
:cry:Jag köpte henne i maj förra året och fick börja träna från grunden. Då började hon helt plötsligt växa igen!!!
Idag är hon 1.65 i strumlästen och inte färdigvuxen :o
Hon har lite trassel att hålla reda på sina långa ben, men det går bättre och bättre.
Jag hade tänkt låta henne gå alla provloppen närmaste veckorna och försöka kvala i slutet av februari.
Men nu vete tusan, när jag kom till stallet igår så hade hon blivit sparkad på kinden av stallets häxa. :mad:
Så nu står hon med fem stygn i snoken.
ca 10 dygn för stygnen osv. så vi får nog skjuta upp kvalplanerna en stund.
Jag kan ju inte köra henne med huvudlag, så jag funderar på att rida styrketräning i repgrimma under tiden.
Men vi hinner, hon är ju mammas fumliga tonåring än så länge. :bump:
:bump: :bump: :bump: :bow:

Kom tvåa igår på umåker med It's Alright Ma så det var väl inte fy skam även om kan ha tyckt att han skulle ha vunnit...
Lite seg och loj var han oxå men har lite problem med balltramp och en envis hovspricka så det är nog det som spökar...

Mvh Johanna

jag och chica kom överens om att hon skulle få sluta nu. hon är 10år så det får räcka nu. ska ev ta föl, om jag hittar någon hingst....

Hammarns Rainguard har klarat sitt premielopp :bow: :love:

Nu körs han på skogsvägarna ett tag framöver, för att senare i vår börja tränas tuffare och kvala/starta i sommar.

Dom andra två :angel: dom är söta och travar jättevackert i hagen :o
Bara jag och brorsan får arslet i vagnen så ska dom väl börja köras dom också :idea:

Gamlingarna ska inte starta ngt mera, vi får se vad som händer med dom! Har försökt sälja en utav dom,
men grät då jag läste svaren på annonsen :mad:

Min nyblivna 4 åring, ska jag kvala senare i vår, men just nu ligger träningen på hyllan ett tag...Vägarna är hala och stenhårda...Har inte fått lagt på honom ordentliga skor med brodd :o!!!!Men peppa peppa ta i trä...Jag ska npg få i gång honom igen

Ja, då var åttonde starten avklarad också..., med åttonde kusken :crazy:

Efter första varvet på 22,5 såg jag framför mig hur hela fältet skulle runda henne trots att hon hade fritt spår, Matte är ju helt övertygad om att denna häst inte kan springa fort :o Men in på upploppet var hon först med någon längd till godo! Helt ny situation för henne, och hon blir lätt bekväm när hon är ensam. Men trots att två hann om precis före mål så är jag supernöjd.

Första gången bland de tre!!! :bump: :bump: :bump:

/// Ghost

:bow: kul !!! Det är ju inte bara segrar som räknas.....

Om allt går som planerat blir det start i år med min lilla gumma Aroma (3 år). Hon blir nog en "högoddsare" med tanke på vem som tränar henne så det är ett hett stalltips........ :cool:

Har redan sett det och som du förstår håller jag tummarna stenhårt :) ...........ska dit och titta på din kuse........

Ja då var det dags igen, Mp har en riktig "uppsamlingsdag" på måndag!!! Min donna lyckades komma med i 2 ordinarie lopp och pkt-21:an samma dag. Då är hon fortfarande kvar i lägsta klasserna och har 65 poäng!!! Men som alla andra hävdar jag bestämt att hon är bättre än raden. :p

Mp, lopp 2, häst nr 6... Håll tummarna... ;)

/// ghost

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
841
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
653
Senast: Miingla
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 698
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka