Hur går det för era Travare igentligen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare MaximuZ
  • Startdatum Startdatum
M

MaximuZ

Tänkte bara höra efter lite hur det går för er som har egna travhästar. Går det bra för er eller är det bara ett slit? Om man nu bortser från att hästar är erat liv. :)

Jag spelar bara på Trav och har väl ATG att tacka för mitt intresse för hästar. Tycker det kunde vara roligt att höra lite röster från er som lever med Trav. :cool:

Vem vet kanske kan man plocka upp ett stalltips nångång :banana: :banana: :banana:

Kungen(Tenacious) står i depå för tillfället :D :D, men det kommer mera underifrån......så småningom...min uppfödning skall troligtvis starta nästa vecka(Ville Världsvan)...men den man ska hålla ögonen på i framtiden är Cat's Claw :love: :love:....blir det inte häst av den grabben så blir det inte av nån............. :bow: :bow:

Vi startar vår stjärna igen i februari, efter 1½ mån vintervila. Vi tyckte han förtjänade det, efter 6 raka segrar :bump: :bump:

........men din Rock Rose då :confused:..........tänker du inte behålla henne ? Det är ju i den kullen, och med den pappan, som de stora stjärnorna finns i framtiden :banana:

// Suzanne och Aroma (som vintertränar nu......)

Det går bra. Jobbar igång efter att ha tagit det lugnt sen kvalet (18/12) med bara motion. Blir jobb nästa helg, planerad start nångång i mars, om propparna blir bra.

Hon har hamnat lite på vingel...men naturligtvis så skall ju hon oxå ut.... :)fast det tar lite tid......Jag vill ju inte skryta om att ALLA mina hästar är stjärnor :angel: :rofl: :rofl:

Som ett Ps så har jag varit nere och friröntgat 1 åringen (Friendly Kisses)idag(lite tidigt) och det var u.a :bow: :bow:

Det går bara fint för mig och min passhäst här på Wången.
Han ska snart börja gå snabbjobb och backintervaller efter det att han haft en kronisk infektion under vintervilan..
Men den har som sagt gått bort och nu tränar vi motion för fullt för att senare hoppas på start i Mars-April... :bump:

Hade veterinär på damen (för femtioelfte gången ungefär, suck) för en vecka sedan och sprutade kota o knä h. fram.
Så nu tar vi det lugnt ett tag från starter o tränar upp oss istället.

MVH Eem

Gjort tre starter sen jag fick kvala om honom lilla nollopparen. Ändrade lite detaljer i sista kvalet o sen gick det ju som på räls. Varit trea, sen etta men felade i bra läge på svår bana senast. Nu kör vi igen snart

Ja vart ska man börja?

Valacken jag hade startade sista gången i juli. Gjorde 8 starter tjänade 3 600 kr och fick rekordet 19,6M
Finns numera i hästhimlen, tyvärr.

Har nu ett sto -99 som jag tog i juli på prov men är kvar än, tidigare startat 3 ggr med en 4:e som bäst ej startad sen 200210

Behandlat bakknän och haser och verkar nu gå åt rätt håll, fortsätter det framåt så är tanken att kvala i april....

Vi tränar på nu medans underlaget finns..

Den nyblivna 4-åringen har precis avslutat sin skrittperiod efter ett mörker av behandlingar. Har nu börjat varva skritt och trav. Vi ökar på träningen med sikte på att kunna starta någon gång sent i mars eller under april. Formtoppen ska inte komma förrän i juni är det tänkt.

Men först ska hon kollas om och hoppas att hon är i skick för hårdare träning.

Hejhopp!!

Min har för ett tag sen gått igenom en "helrenovering"...
När jag fick honom var han sne och vind, men nu är han FIIIN! I träningen gick han 1.17, men efter ett misslyckat kval i Nov, så kollade vi upp honom. Inget fel i benen, men hans ryggrad var sned, så nu får vi se.
Han är rugggitttt snabb och har ett huvud av guld, inte EN enda galopp nånsin fast han varit så dålig i sin kropp alla provlopp å snabbjobb han gick i höstas!
Så om ett litet tag blir det kval igen , och jag är RIKTIGT hoppfull :bump: :bump:

Jag har gett upp! Nu ska hon betäckas i år istället.
Det är väldigt blandade känslor nu eftersom det både är skönt men trist att inte ha någon starthäst. Kul med en fölis ska set i alla fall bli :).

Jo, det går verkligen upp och ner...
Nyblivna 5-åringen som gjort 7 starter ståtar med 30 startpoäng och 8500 kr i insprungna pengar. Då spelar det tyvärr ingen roll att hon är i kanonform. :crazy: Sist hamnade hon i vinnarhålet direkt, och sen var det stängt hela vägen in i mål. Problemet var att i mål var "ledaren" 3:a från slutet... Hon var 100 m före alla andra AV banan åtminstone. :smirk:
Hon som är 7 år och "aldrig" varit skadad tidigare fick en hovbensfraktur i oktober, för en vecka sedan började rehabiliteringen så nu skrittar vi omkring lite överallt(ökar 5 min/dag). Vi hoppas på comeback någon gång under året, men man vet ju aldrig hur det går.

/// Ghost

Vi var ute på V75 igår med Kavasaki (DD2) men Kung Åke blev lite för ivrig och körde själv vid 700 vilket man inte får med den hästen, så han gav upp och skrittade nästan i mål, men det är väl det som tjusningen med den hästen :smirk:

It's Alright Ma vann årsdebuten från dödens i ett DD lopp i Finland, men han är nästan alltid bra :)

Lady Petronella är hemma och väntar på bättre tider, lr iaf tills husse idds börja köra henne :smirk:

//Johanna

Ville var 3:a idag på 19,7...såg lite seg ut till slut men jag vet inte hur fort det gick sista halvvarvet heller...hamnade återigen i dödens, fick släppa den positionen efter 1200 meter och första varvet gick på 23,0 :crazy:...sista varvet borde ju då gått på 16, så det var ju bra...han är ju fortfarande lite "slajmig" i kroppen :D :D

"gamlingen" ska ut på torsdag...
Nyblivna tre åringen är behandlad och röntgad, tack och lov inga ben bitar som vi var rädda för så det är nog bara en tillväxt period som har varit! Bakkotan var visserligen ganska dålig så det kan förklara en hel del på slutet!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
841
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
653
Senast: Miingla
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 698
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka