hur går det för era 3åringar?

Sv: hur går det för era 3åringar?

jag ahr en treårig arab. har suttit på honom och skrittat ungefär 10 gånger, travat nån gång.. men håller fortfarande på att träna höger, vänster, start och broms, vill att det ska sitt abättre inna jag fortsätter att trava. har skrittat ut honom med en kompis som sällskap en gång utan ledare.

har inga direkta planer under sommaren med han, kommer inte ställa av honom helt utan kommer fortsätta som jag gör i dagsläget.. rider honom cirka 1-2 gånger i veckan ute och går mkt med honom.

P1010087.jpg

Sv: hur går det för era 3åringar?

Min treåring åkte hem på bete i förrgår, jag har ridit 6-7 ggr nu under våren, ca en gång/vecka. Skrittat och travat samt ridit ut en gång med människosällskap, inga problem :) . Förutom ridningen har jag tömkört rätt mkt, löshoppar/löslongerar ibland och promenerar över stock och sten i skogen. Han är född sent (september) så vi tar det ganska lugnt, han kommer att få gå på bete och bara slappa fram till augusti, eventuellt börjar jag jobba honom i mitten på augusti igen.

P52400741.jpg

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka