Hur går det för era 07:or? Del 5!!

Gooing

Trådstartare
Hej Jag är ny i tråden och tänkte göra en kort sammanfattning!

Min vän och även tränare har en unhäst som ja tyckt om sedan han föddes! Förr ett årsedan så gjorde han ngt som ingen vet men han blev vinglig, ramlade och kunde inte hålla balansen. Vi tog hem han från betet han var på då och fick röra på sig. Under vintern fick hanen till svacka då han inte röre sig lika mycket och avlivning stod på tavlan. Jag bad min tränare att vänta lite med det till efter denna sommaren (2010) eftersom han itne har ont och blir bara bättre och bättre för varje dag!

Jag sålde min häst nu för några veckor sedan för att jag är på jakt efter något med större tävlingpotensial. Tränaren kom då med förslaget att ja skulle ta mig an han och rida in han under sommaren, funkar de och han blir friskförklarad så är han min :love:

Jag har bara grejat med han drygt en vecka och han sköter sig så himla bra! Vi stod i lilla spolspiltan häromdgen och fick spila tassarna för första gången han verkade helt oberörd! Vi har bara haft träns på oss än och longerat över bomar och ett pytteytte hinder på 20 cm för att han ska aktivera huvudet och hela kroppen.

Veckan som kommer ska sadeln läggas på och sakta börja med tömkörning.

Detta är första häten ja rider in helt från grunden, vilket gör att ja känner mig lite nybörjare. Har dock min fantastiska tränare till hands hela tiden, då hästen är på hennes gård och sedan har ja även hjälp av duktiga leif från danmakr:banana:

här är prinsen som ja ska få pli på :love:
31134722.jpg

31134712.jpg

31134713.jpg

Älsklingen som gillar mys
31134719.jpg

Ursäkta bildbomben men hur kan man inet bli kär!:rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar