Hur går det för era -03or? Del 2

P

prallan

Då fortsätter vi väl här:idea:

Nea går i min större lösdrift sen igår,äntligen har det torkat upp så pass... Hon har en kompis, Magi, men Magi ser sin gamla hage med kompisar så hon står bara och tittar ut mot dem:( Hon kom och åt lite i morse iaf. Nea verkar nöjd:p Har mailat importören om de kan maila mig en faktura så jag kan skicka henne till stationen snart. Hon brunstar nu, och jag vill börja seminera till nästa brunst.

Sv: Hur går det för era -03or? Del 2

Hoppas nu alla hittar hit igen.

Har inte så mycket att uppdatera själv, har inte bestämmt mig om jag ska tävla imorgon eller inte.

Det tror jag nog att de gör;)

Vad har du för argument för att eller inte tävla?

För att E är väldigt tunn, vet att hon vill ut och tävla men känns inte så roligt att visa upp henne så jag funderar pån att honn kanske ska vänta två veckor till.

Hon tappa så mycket när hon bytade päls.

Senast ändrad:

Aha, jag tycker inte du ska bry dig om vad andra tycker, men om hon känns ur form är det en annan sak. :)

Nej hon är inte ur form, visst hon hade inte orkat höga klasser för hon har tappat muskler men nu är det bara en 1.10.
Ska försköka ta bilder på henne imorgon.

Var och tävlade E i helgen och hon gjorde sitt jobb och gjorde en felfri runda.

Hon har börjat ta sig i hullet men är fortfarande för smal men snart är hon väl sitt vanliga jag igen.

Kul! Nea är på station, så nu väntar vi på brunst:)

Jolie går kanon! Hoppade lokalt 1 m avd B på påskafton felfritt och red en Pay and Jump på hemmaklubben i lördags 1 m, med ett oturligt pet på sista hindret. Hästen var tokbrunstig och helt galen men hoppa gör hon som tur är ändå! :D
Helgen innan var vi på FT-träning och hon var väldigt upprymd och tyckte det var jättekul.

I morgon är det tävling 1m avd b igen. Hoppas att det går bra, för sen ska vi börja rida avd A troligtvis. Vi ska vara med i hopplaget i år och första lagtävlingen är 6 juni tror jag.

001.jpg

IMG_1283.jpg

IMG_1288.jpg

Vi tragglar även på med dressyren och det går stadigt framåt där med. Börjar få mer styrka att bära sig istället för att knata på framåt i lite övertempo.

IMG_1457.jpg

Jolie är e. Bayron - Herkules, fick föl e. Nobel förra året och tränas allsidigt med sikte på FT, men även rena hopp/dressyrtävlingar.

Jobelle e. Nobel
IMG_1506.jpg

Jolie och jag var felfria igår på tävlingen! :)

090501_1.jpg

090501_2.jpg

27333905.jpg

Nästa tävling blir 16 maj och då är det 1 m avd A och 1,05 m i avd B.

Vad kul!

Tävlade E i helgen men eftersom jag red två hästar i avd B och hade bara endast 8 starter i mellan plus att byta sadeln så blev Es framridning inte som det borde. Han ridafram och hoppa henne på mindre än fem minuter och därför var hon alldeles för het och springig inne på banan. Blev ett ner i 1.10 och sen byte jag häst till nästa klass där E skulle gått för hon tappade en sko.

hur går det för er nu då? :)

Någon som skall kvala till falsterbo?

Min 03a har nu kommit igång efter att ha tagit det lugnt efter Breeders fram till April. Gåttt några 1.30s o kvalat till Falsterbo o vann nu sin första start i Avd A.

Hoppas hon går bra om 2 v på Runsten o att hon kan gå bra på Falsterbo.

Ser ju lite konstigt ut i det här korta formatet men här är från förra helgen:
http://www.youtube.com/watch?v=K-N-0jradSk

O detta är Falun:

http://www.youtube.com/watch?v=Rir561sBhc4

Får jag vara med här?

Har två 03-or hemma nu, en är till salu och en ska jag köpa! :love: Det är två islandshästar iofs (får man vara med ändå?) och dom är ej inridna ännu men ska börja med det i sommar (pga ägarens tidsbrist så är dom ej inridna)..

Huginn, är till salu om rätt ägare dyker upp, är en supertrevlig kille som visar flott trav i hagen.

Och sen Muninn som jag ska köpa :love: är också en flott kille som visar fina, flotta gångarter i hagen. Supertrevlig i all hantering. :D

Hejsan,

jag har ju inte varit särskilt aktiv det senaste året...

Men nu tänkte jag skriva en liten rapport av värsta slag:(

Duna (Mitt PRE-sto för er som inte känner igen oss) har skadat sig på staketet och lyckats få in en 30cm lång del av en trästolpe rätt upp i ljumsken som de opererade ut natten tis-ons. Hennes framtid är fortfarande osäker :cry:
Ska hälsa på henne imorgon så då kommer det nog lite bilder.

För övrigt innan olyckan har vi börjat med akademisk ridkonst vilket har gått super bra för oss, se filmtråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=988943 Men ja, det är svårt att se glädjen i sådana saker när läget är som det är.

Kramar på er alla // Theresa och Duna

Jolie har fortsatt gjort bra ifrån sig och vi har ridit 2 lagklasser (1m) i juni som gick bra, dubbelnolla på första och laget fick en 2a plats, 4 fel på andra och laget fick en 3e plats. Så vi är jättenöjda.

Nu har hon dock lyckats tappa en sko och trampa till på den så hon fått en hovböld. Men den är snart läkt så då satsar vi på 1.10 på nästa tävling.

28296878.jpg

27932784.jpg

Liknande trådar

H
Hästmänniskan Jag har inte ens varit inloggad på buke på evigheter, men idag blev jag så irriterad att jag bara måste få gnälla av mig i en tråd och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 972
Senast: Mela94
·
Hästmänniskan Jag måste få prata av mig lite, detta kommer nog bli långt. När jag var nio år köpte vi min första häst. Min dröm gick i...
Svar
8
· Visningar
1 748
Träning VARNING. JÄTTELÅÅÅÅNGT mail. Sitter här och är förtvivlad med gråten i halsen, vuxna människan. Igår hämtade jag hem min drömhäst...
2
Svar
31
· Visningar
5 276
Senast: Bonnielove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV