Hur går den här hästen (film)

Sv: Hur går den här hästen (film)

Slow-motion-skritten fungerar inte alls för mig! Men det är kanske bara min dator?

Nu VET jag ju att detta är en fånghäst, så jag inbillar mig kanske saker bara för att jag vet. Det känns som om ett av frambenen rycks upp snabbare än det andra, men jag kan inte bestämma mig för vilket hur många gånger jag än spelar videon. Och så tycker jag att jag ser en del av att han sätter i trakterna före tån när han sätter ner hovarna. Är detta vad du också ser, eller är jag helt ute och cyklar?

Jag försökte titta på filmen, men det kom aldrig upp någon. Filmrutan var liksom bara svart så något funkade inte.

Kan ju inte få fram filmerna ju!!!!!!!!!!!!:eek:
Jag vill se!!!:mad:

jag tyckte eventuellt att han var lite lite halt på ena fram.

jag tyckte att den släppade hovarna efter sig......

Jag ser ingen utav dina filmer ju..... vill inte skicka över msn eller nåt?

Jag tycker att han rör sig väldigt försiktigt fram, tar inte för sig och på något sätt av lastar framdelen... hmm svårt att förklara...
Som om han inte riktigt vill sätta ner fram hovarna för hårt. Tar korta försiktiga steg... Väldigt svårt att sätt fingret direkt på vad som stör...
Annars var det en väldigt trevlig häst... Tilltalade mig väldigt:)

Jag tycker att han ser "knackig" ut fram...Har han haft rotation på alla hovar?

Har du provat att gå med honom i nedförsbackar?

Jag kan se alla filmerna och min första reaktion är att v fram är lite halt på, släppar efter den. Och sen ser han lite stel ut. Det är vad jag ser. Vet du vad det är för fel på hästen?

Jag tycker han ser lite halt (Båda?) fram. Men det blir bättre.
När jag ser filmen en gång till ser han knackig ut på högerbak(?)

Men som sakt jag är inget vetrinär

Senast ändrad:

Jag tycker att det ser ut som att han lyfter vänster framben från marken fortare och nästan ser lite "småhalt" ut på VF. Såg det redan första gången jag tittade på videon.

Rör sig knackigt båda fram men mest tydligt vä. fram. Tydlig fånghäst gång vill jag kalla det (min fångpålla gick så när hon hade ont). Skulle nog kolla upp den med vet igen. Har han blivit röntgad? Vad är han behandlad med?

Jag tycker att han ser rätt halt, knölig och stelbent ut båda fram och stel bak. Fast det knepiga är att jag tycker att han ser ut att halta mest på höger fram ända tills han är nästan tillbaks, när han sänker huvudet, för då ser han väldigt halt ut på vänster fram...:confused:
Jag antar att det är en fånghäst??

Jag tycker han er oren ut på hö fram... Lyfter den snabbare från marken.

pemi

Jag ser inget iaf, men varför filmade du inte traven för?

Traven är lättast att se på om hästen ömmar för då kan man kolla om hästen villar på bennen eller om dom lyfter upp lika fort som dom satt ner dom så att säga. Å så kan man ju även lystna på om det låter jämt oxå.

Lättare att se i trav men Hovöm fram (höger fram halt?) och vänster bakhalt.
Ser inte så glad ut och verkar vara stel och ha ont "överallt" så det är väldigt svårt att se :(

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 021
Senast: fio
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 532
Senast: Liten
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Bamburine
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka