Hur gammal?

C

Contezza

Hur gammal får man vara för att vara med i u-sek?
Alltså älst??
Jag är 23 och funderar på att fortsätta hjälpa vårat u-sek med ekonomin..
Typ alla i vårat u.sek är runt 13-16 år.

Sv: Hur gammal?

När jag var med i U-sek hade vi en kassör, som bara lämnade över pengarna med kvitto till en ridlärare i styrelsen, om du vill va kvar kanske du får vara med i styrelsen å ansvara för ungdommarnas pengar?

Tycker att våran u-sek inte har nån kontroll över pengar alls..
Dom är skyldiga sup sek mycket efter en globen resa.
Så jag tycker iaf att det borde vara en person som vet hur man tar hand om pengar mer än en 14 åring..*inget illa menat till alla 14 åringar*

Som Mitrolle sa så får man vara iaf 25 och fortfarande vara med. Är rätt säker på att det står i stadgarna "i usek ingår alla under 26 år"...

Alldeles riktigt.

Vad man bör tänka på är att ALLA klubbens medlemmar som inte fyllt 26 år får vara med i US, det är alltså inte bara de som sitter i US styrelse.

Immer

Japp Zaga har rätt, är man under 26 får man vara med, fast det är väl inte så himlans vanligt att man är över 18-19. Tycker det är ett bra initiativ du kommer med, det ÄR svårt för 14 åringar att hålla koll på ekonomin. Hjälpen är nog uppskattad med andra ord.

/Fia

man får vara med i us tills dess att man är 25.

men betänk detta alla ni därute, ridsporten är unik med sina ungdomsektioner som har egen kassa och egen ekonomi. har man stadgar vilket alla us-sektioner har är men en egen förening och alltså! så kan de små bli ansvariga även i rättsfrågor..... det finns massor av us-sektioner som går kanon och har en ganska hög omsättning på pengarna, går något snett kan alltså dessa styrelsemedlemmar bli skadeståndsskyldiga.

roslagen skrev:
man får vara med i us tills dess att man är 25.

men betänk detta alla ni därute, ridsporten är unik med sina ungdomsektioner som har egen kassa och egen ekonomi. har man stadgar vilket alla us-sektioner har är men en egen förening och alltså! så kan de små bli ansvariga även i rättsfrågor..... det finns massor av us-sektioner som går kanon och har en ganska hög omsättning på pengarna, går något snett kan alltså dessa styrelsemedlemmar bli skadeståndsskyldiga.

Men det är jag rätt säker på att det inte stämmer!
Man är en sektion i föreningen, vilket borde innebära att det är huvudstyrelsen som är ansvarig.
Är dock osäker på var det står att man inte är det...

Kan det vara här?
§ 18 Ekonomiskt ansvar
Sektionens medlemmar ansvara ej personligen för sektionens ingångna förbindelser.

(Sen finns ju också:
§ 19 Juridisk status
Sektionen är inte egenjuridisk person utan en sektion av föreningen.)

Contezza skrev:
Hur gammal får man vara för att vara med i u-sek?
Alltså älst??
Jag är 23 och funderar på att fortsätta hjälpa vårat u-sek med ekonomin..
Typ alla i vårat u.sek är runt 13-16 år.
det måste väl vara olika i olika föreningar. jag var med i stockholmsavdelningen av blå stjärnan och där fanns det en hel del "tanter" (ca 50-70 bast, typ) som kände sig väldigt ungdomliga av sig ... superbra tycker jag eftersom det kan vara svårt att få kontinuitet annars i just ungdomsföreningar o.likn.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama