Hur gammal ska kaninungarna vara?

Sv: Hur gammal ska kaninungarna vara?

Absolut tidigast vid 6 veckor. 8 veckor eller äldre är mer lagom :)

/mimmi

Det absolut tidigaste jag sålt en kaninunge var vid 7 veckors ålder.
Dessa var enbart 2 i kullen och den kaninungen var helt enkelt mogen redan vid 7v.
Resterande har sålts tidigast vid 8 veckor.

Absolut tidigast vid 6 veckor. 8 veckor eller äldre är mer lagom :)

/mimmi

Precis. 6 veckor enligt lag men vid den åldern är kaninungarnas magar väldigt känsliga för förändringar som tex att bli tagna från mamman. Många blir därför dåliga (och/eller dör) pga magproblem i onödan =(

8 veckor bör man ha som gräns! Jag har numera höjt till 9: 8 med mamman och sen en vecka utan mamman för att se så att magarna fungerar som de ska innan de kommer till nya hemmet.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
557
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: ufot
·
IT & mobiler Behöver skaffa (mobilt?) bredband då jag flyttar ifrån lägenhet som har fiber. Undrar nu vilket ni kan rekommendera alternativt varna...
2
Svar
33
· Visningar
842
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 943
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV