hur gammal för L:C1

H

hempa

hur gammal måste en häst va för att få starta i L:C1 :confused:
och om jag skulle starta i L:c1 på en tävling i en vanlig riskola med egen häst vad skulle jag behöva då (tex:skulle jag behöva grönt kort å sånt) :bump:

Sv: hur gammal för L:C1

det finns inga regler för hur gammal hästen måste vara för att starta LC:1 (rätta mig om jag har fel....)

ang. tävlingen beror det helt på vilken typ av tävling det är, är det en lokal måste du ha grönt kort och licens, är det en klubbtävling är det klubben som bestämmer...............

om det är klubbtävling så kräver vissa klubbar grönt kort, och oftast är det krav på att hästen ska vara vaccinerad också.

åldern är jag inte säker på alls, men har för mig att hästen måste vara minst 4...men är som sagt inte alls säker där...

Gäller inte åldersgränsen 4 år för ALLA klasser och tävlingar, om det inte är speciella unghästtävlingar?

"3-årig häst/ponny och yngre får inte tävla
4-årig häst/ponny får starta högst LB
4-årig ponny får inte starta i lagtävling eller förklass till lagtävling.
5-årig häst får starta högst Msv B
6-årig häst får starta alla klasser utom Grand prix"

(Stallbacken.com)

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
641
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 373
Senast: hhere
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 355
Senast: Badger
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
800
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur