Hur gamla är era katter?

F

Ferrero

Jag tänkte skapa en ny tråd där vi kanske kan bara nämna ålder och ras på våra katter, och hur de är/mår? Eller hur gammar har eran äldsta katt varit?

Jag har en perser som fyller 21 i oktober, lika gammal som mig :D
Tyvärr har jag inte haft honom som kattunge, hade varit lite roligt!
Har fått sprutor mot artros, men annars mår han fint (förutom lite problem med viktuppgång)
Ger honom RC outdoor mature (fast han är innekatt)
Men outdoorfodret innehåller mer fett och kalorier än vanliga mature.
Blandar det även med orijen så han får i sig glucosamin för lederna, och för att det är ett j*vligt bra foder!

Sv: Hur gamla är era katter?

Hej, jag har en korsning perser/norsk skogskatt/brittisk korthår, Loa heter han och är fyra år. Har haft honom sedan han var kattunge och han är världens mysigaste!

Hej. Har precis som Princess två huskatter. Båda är 1 år och två månader. Och är i mina ögon väldensmysigaset :)

Vår älsta katt har nog blivit 18. har ingen riktig koll på katterna som vi hade när jag var yngre. men vi har en 14 åring hemma (är min gammla katt) men han stannade kvar när jag flyttade hemifrån.

Vi har tre katter, två bonnkatter på 6år och en chinchillaperser på 14. Allt tre är kastrerade hankatter.

En fråga till dig Ferrero, menar du att Orijenfodret innehåller glucosamin? Och vad är det för sprutor mot artros din katt får?

Frågar eftersom vår perser börjar röra sig lite knackigt och jag vill ha kvar honom länge då han är väldigt unik till sin personlighet :)

Vi har tre katter, två bonnkatter på 6år och en chinchillaperser på 14. Allt tre är kastrerade hankatter.

En fråga till dig Ferrero, menar du att Orijenfodret innehåller glucosamin? Och vad är det för sprutor mot artros din katt får?

Frågar eftersom vår perser börjar röra sig lite knackigt och jag vill ha kvar honom länge då han är väldigt unik till sin personlighet :)

Ja orijens kattfoder, orange/svart påse, innehåller glucosamin!
Sprutorna han fick var också glucosamin, det är 4 sprutor, en gång i veckan. Jag har en bekant som jag går hos när vi ska till veterinären med vilket som helst av våra djur, så hon tillät mig ta sprutorna själv på honom hemma. Men annars brukar man få göra återbesök en gång i veckan i 4 veckor. Det funkar på vissa, på andra inte, men glucosamin är inte skadlig och ger inga "bieffekter" så det är värt att prova!
Min katt Markus är också väldigt unik, han är så mänsklig, och sånna katter vill man verkligen försöka ha kvar så länge de är friska.
Se även till att din katt inte hoppar upp och ner för mycket, speciellt inte ner, väldigt slitsamt på lederna.

Tack för svar! Det där sprutorna ska jag kolla upp.

Nej, Chaplin hoppar inte mycket frivilligt. Han blir lyft... :D

Hoppas att min goding blir så gammal :love: På fredag får jag hem min och han är då 17 veckor gammal :laugh:

1. Kastrerad hane, 13 år, huskatt. Är för tjock, har astma, tappat en del tänder. Mår bra förövrigt, glad och ursnäll. Har dock en ful ovana att protestkissa när saker inte passar. Tur det bara händer nångång/år.

2. Kastrerad hona, 6 år, vildkatt från början, Har bara 2 tänder kvar då vi fick dra ut de andra pga urdålig tandstatus. Mår bra, men har lite nedsatt njurfunktion som ingen vet vad det beror på, är i bra hull, snäll, men skygg.

3. Kastrerad hona, 3 år. Troligen förrymd tamkatt, har haft 5 ungar, är kung i huset, för tjock, snäll och trevlig, men har tvättmani. Snarkar !

hane 16,5 år blandras med perser
hona 7,5 år blandras
hane perser 3 år
hona perser 2 år

Mina pälsbollar blev 2 respektive 3 år förra veckan och de är huskatter och kastrerade. De här två är mina äldsta katter eftersom de är mina första egna. Brorsan är allgerisk så elakt nog införskaffades det en katt ganska snart efter att jag flyttade hemifrån :)

Förhoppningsvis kanske jag kan övertala min sambo att få skaffa/köpa en ragdoll inom snar framtid :angel:

Såfin ær fjorton år...

Hon hade fødelsedag 12 mars, men sjælv har hon ingen aning om
sin respektabla ålder. Hon ær alldeles frisk och livlig. Springer ut
och in genom kattluckan titt som tætt, jagar sork och vaktar reviret. Enda skillnaden mot då hon var ung ær att då så blev hon rastløs om det var ovæder ute, nu bara sover hon tills det ær øver.
Længe leve Såfin før hon ær en så fin kisse!

Jag har Puma, abessinier 4½ år och Piraya, gatukorsning som är barnbarnsbarn till en katt jag hade förr, hon är också 4½ år.

Båda är otroligt personliga och speciella :love:

Snyft snyft! Så säger du bara för att retas ;) Nej ärligt talat så först så går mina sparpengar till bröllopet i juni sedan ska jag spara ihop till min raggsocka :D :p

Hehe :angel: Nädå, jag har väntat länge jag också (tiden har inte varit den rätta men nu så) :) Den som väntar på något gott......

*kl*

Ragdoll/Perser 1år, hane, kastrerad, storvuxen kisse med väldigt speciell personlighet. Märks att han har raggdoll i sig då han blir som en trasdocka så fort man petar på honom ;) Han är väldigt klumpig av sig och har inte riktigt någon koll på sin kropp. Han kan ligga på kattklösmöbeln och märker inte att han tippar över kanten:p Sen ligger han kvar på golvet som ingeting har hänt o fortsätter tvätta sig.

Skogskatt/perser Snart 1 år, hona, okastrerad. Funderar på att ta kattungar om jag hittar ngn lämplig pappa, sen ska jag kastrera henne då jag inte vill fortsätta ge p-piller. (kan inte låta henne va utan p-medel då de är en utekatt). Tillskillnad från Levis är den här damen liten och nätt. Hon är social när hon själv vill. Väldigt tuff katt, direkt när hon kom hem som kattunge knata hon fram och hälsade på alla andra katterna och hon gav sig inte fast dom tyckte lite illa om henne i början.

(Orkar inte rabbla upp resten som är mammas katter, 4st till i olika ålder)

Har mina 2 hos mina föräldrar så dom kan vara ute och springa. Men dom sover ALLTID inne på natten.

Ska jag skaffa en katt till sen ska de vara renrasig raggdoll. Älskar personligheten på dom katterna och de lyser verkligen igenom på min hanne jag har fast han bara är 50% ragdoll.

Ska jag skaffa en katt till sen ska de vara renrasig raggdoll. Älskar personligheten på dom katterna och de lyser verkligen igenom på min hanne jag har fast han bara är 50% ragdoll.

Ragdoll har jag varit sugen på, hört att de är duktiga på att sköta pälsen trots att de är gamla. Min perser nu måste jag raka för han är väldigt dålig på pälsen sin.
För jag har sagt att om jag skaffar en till katt senare, blir det INGEN långhårig sak ;)
Funderade även ett tag på cornish rex, men min sambo håller inte med mig :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 722
Senast: Ekblomma
·
T
Övr. Katt Hur ska jag utfodra mina katter för att dom ska få ett "bra" liv? Jag läser om BARF (för och emot och jag hittar ingen som utfodrat...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Sol
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 970
Senast: Araminta
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama