Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hobbe killen är ju 12 år nu och borde väl vara "lite gammal".
Han får vara ute så mycket han vill men numera brukar han nöja sig med en sväng i trädgården, morgon och kväll.
Annars är han pigg och kan fortfarande leka ibland! Gammelkatten
Min katt Robin är 14 år. Han är både inne och ute, vi har ingen låda så han säger till när han behöver gå ut. Är dörren inte låst öppnar han själv och går in. På natten när han vill ut river han på elementet i sovrummet tills jag vaknar, lite jobbigt ibland... :smirk: Han har aldrig varit särskilt lekfull, men nuförtiden sover han ganska mycket.
Turbo är 11 veckor och tror själv att han är en räsermaskin
Jag är övertygad om att han har en "mat och sov klocka" inbyggd precis som skalman.
Idag har han lyckats riva ner en jättestor blomkruka och sovit i en träsko
Mina föräldrar har en 12-åring. Hon har länge varit kraftigt överviktig, men förra året bantade dom ner henne 7 kg och nu är hon en helt annan katt. Mer glans i ögonen, piggare och numera får dom hålla koll på matbordet, där tog hon sig inte upp förr. Eftersom hon gått ner så i vikt ska dom kolla henne för diabetes från den tjocka tiden och njurarna, är allt bra så blir hon nog gammal. Hon är både ute och inne, men väljer mest inne.
Min äldsta är huskatten Fia, 7 år. Pigg, glad och utekatt. Lite för mycket ute tycker jag
Yoga är 4 år och enbart innekatt (såklart) liksom sin dotter 7 mån. Yoga har ju varit avelskatt och Abbie ska bli, så av självklara skäl får dom inte gå ut.
Hanoo är 11, och har ännu inte visat några tecken på att lugna ner sig, sluta leka hela kvällarna och så. Han ser kroppsmässigt ut som en ung katt, smal och väldigt muskulös, och rasen är ju känd för att leva länge, så jag hoppas på det bästa.
Nu ska vi se..
Minou är 5 år.
Alicia är också 5 år.
Tintin fyller 3 år och
Zeus fyllde 2 år i mars. Så de känns ganska unga allihop!
Dock tyckte bonden som jag fick Alicia av att katter som är 5 år var "på tok för gamla" och "inget att ha" och förstod inte varför jag ville ta hem den där livrädda saken och rädda livet på hennes 2 små ungar...
Men envis är envisast!
5 är ingen ålder för en kisse! Ens för en stallkisse.
Jag har för närvarande två katter:
Svartnos är 14 år gammal nu. Pigg och glad för sin ålder och för sitt tillstånd. Han är helt blind, men klarar sig jättebra ändå. Han har faktiskt visat upp fler döda möss sen han blev blind än den andra katten vi har. :smirk:
och så Lufsen, som är Svartnos' tvillingbrorsa. Han är helt pigg och kry, och fortfarande samma mästerjägare som han var när han var "ung".
För ett år sen dog den tredje katten, Nalle, från samma kull som de vi har kvar. Han var 11 år då, och blind på ena ögat. Året dessförinnan (för två år sen) dog mamman till de tre, Ulle-gulle. Hon dog med stolthet 18 år gammal och var pigg och kry intill de sista månaderna!
Hästnyheter Vad jag menar är, att man ofta förefaller underlåta att polisanmäla brott, därför att man har en intern rättskipning. Nu syftar jag inte...
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Hundavel & Ras Handlar det inte mycket om maximalt med speed för sin storlek i agility? Så man kanske hamnar i en mer fördelaktig klass storleksmässigt...