Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått ett sånt här kvittensblock
Jag undrar bara
1 - Vem ska skriva vad i rutan "attesteras"?
2 - Var skriver man vem betalningsmottagaren är? (=var ska jag stämpla mina uppgifter)
som svar på var man skriver vem betalningsmottagaren är???? (alternativt stämplar dessa uppgifter)2. specifikation till vem och uppgifter som styrker.
tack för svar.
Ettan fattar jag, men...
som svar på var man skriver vem betalningsmottagaren är???? (alternativt stämplar dessa uppgifter)
På kvittot från Ica står det att det är Ica som är betalningsmottagare. Det är Ica som har fått pengar, men vem de har fått pengar av är ointressant - det håller jag med om.Eftersom det bara är ett kvitto och inget köpeavtal så behövs det liksom ingen mottagare. Står ju inte på till ICA-kvitto heller att det är du som betalat.
2 - Var skriver man vem betalningsmottagaren är? (=var ska jag stämpla mina uppgifter)
Ja, i de fall då betalningsmottagaren har ett sånt nummer....Vem betalningsmottagaren är framgår av momsregistreringsnumret/organisationsnumret.
På kvittot från Ica står det att det är Ica som är betalningsmottagare. Det är Ica som har fått pengar, men vem de har fått pengar av är ointressant - det håller jag med om.
Men på detta kvitto står det "Betalare" i översta rutan = den som ger mig pengar. Det kan ibland vara av intresse att veta, men inte nödvändigt.
Men den som får kvittot får det ju för att bevisa att den har betalat något till någon och det borde ju vara bra att kunna visa till vem man har betalat - eller?
Att sätta en stämpel i attesteras-rutan är ju ett alternativ, men det är ju egentligen "fel sak" som hamnar i den rutan då.
Jag har fått ett sånt här kvittensblock
Jag undrar bara
1 - Vem ska skriva vad i rutan "attesteras"?