Hur fyller man i en följesedel till foder analys?

C

Canasta95

Nu har jag tagit allas råd och ska göra en grovfoder analys. Men nu kommer jag till nästa problem... Hur fyller man i den?! Jag vill ju inte precis göra fel på den...
Jag ska analysera hö.
Jag undrar vad dom menar med kundnummer? Sen undrar jag om jag ska skriva något på "uppgifter om provet, märkning, sort etc:" och isf vad? Och om jag vill veta hur mycket jag måste ge honom i kraft foder ska jag kryssa i rutorna för näringsinnehåll, mineral bas och mineral extra?

Sen hur mycket kostar det att göra en analys någon som vet?

Är otroligt tacksam för svar! Kan ingenting om detta..

Sv: Hur fyller man i en följesedel till foder analys?

De flesta analysföretag har lappar man drar ut och skickar med analysen som denna tex;
http://www.agrilab.se/bilagor/grovfoder_H.pdf

Kundnummer har du inget om du är ny kund, så om det finns en sådan ruta får du lämna den tom.

Uppgift/namn mm på provet är till för oss som tar flera analyser av olika skörder så vi ska veta vad som är vad.

Jag brukar låta analysera Ca, P, Mg och K samt givetvis energi och protein.
I exemplet på följsedel ovan så kostar den analysen en femhundring.

Läs även instruktionerna för provtagningen för ganska ofta vill de ha provet klippt i mindre bitar för att slippa en extra kostnad för det.

Okej tack så hämst mycket för hjälpen! Den var behövd :)

Tack så mycket! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 952
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar