Hur funkar oäkta mattor med hundhår?

lady_vip

Trådstartare
Tänkte köpa en matta till sovrummet, mycket för att hundarna faktiskt ska kunna ligga där när jag sitter vid skrivbordet. Hittade en nu som jag gillade formatet på, men den är tillverkad av polypropylen, hur funkar det med hundhår?

Vet att jag hade en oäkta matta i mitt rum som barn och mamma svor jämnt över att den var omöjlig att dammsuga eftersom hundhåret inte lossnade. Nu har jag bara mattor av naturmaterial så jag har dålig koll...

Mattan
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70198856
 
Sv: Hur funkar oäkta mattor med hundhår?

Vi har en sådan, svart matta och svarta hundar. Eftersom håren inte syns (;)) tycker jag den är lätt att hålla ren. Piskar den utomhus då och då, och dammsuger den varje dag.
Förjävlig att göra ren vid "olyckor" eller efter märgbenstugg, enda sättet är att hänga upp och spola + borsta med rotborste.
 
Sv: Hur funkar oäkta mattor med hundhår?

Jag har en långhårig och det funkar ypperligt med en ryamatta av samma material som den du la upp. (Hampen heter vår matta, korta strån) men det beror ju på att hans päls inte borrar ner sig på samma sätt som dina korthåriga hundars päls gör.

Så det beror ju också på vad det är för hundar man har ;)
 
Sv: Hur funkar oäkta mattor med hundhår?

Mitt korthår fäller obefintligt och de får inte vara i sovrummet om inte jag är här, så det blir inte så stor "belastning", så det hade kanske funkat :)

tack för alla svar!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp