Hur funkar det?

P

Piggelkot

Måste man ha tävlat i LB med ett visst resultat för att få tävla i LA och I LA med ett visst resultat för att få tävla i MSV C? Vad är godkänt resultat? Är lite halv ny i dressyr som tävling :D

Sv: Hur funkar det?

Har också funderat på detta! Bara ridit dressyr som hobby men nu när jag har förutsättningar för att börja tävla så är jag också nyfiken! Så jag skriver mest för att bevaka tråden! :D

LC-LA får du rida hur du vill utan att kvala. Från och med nästa år måste du kvala i MSV C för att få rida MSV B, har för mig att kvalgränsen är på 62%. Sen därefter har jag inte koll på hur det funkar med kval, men någon annan kan kanske fylla i?

Alla kvalregler står i TR, som hittas via ridsportförbundets hemsida. Eftersom jag inte orkar googla för att bli helt säker så skriver jag följande med reservation för ev. felaktigheter.

Inga kval för klasserna upp t.o.m LA6/MsvC2.

För att få lov att starta MsvB fr.o.m 2011 krävs att du under 2010 eller 2011 ridit två starter i LA6 eller MsvC2 på över 62%.

För att få starta MsvA krävs två ritter över 62% i MsvB4 eller MsvB5 under säsongen innan eller förevarande säsong.

Alla kvalregler står i TR, som hittas via ridsportförbundets hemsida. Eftersom jag inte orkar googla för att bli helt säker så skriver jag följande med reservation för ev. felaktigheter.

Inga kval för klasserna upp t.o.m LA6/MsvC2.

För att få lov att starta MsvB fr.o.m 2011 krävs att du under 2010 eller 2011 ridit två starter i LA6 eller MsvC2 på över 62%.

För att få starta MsvA krävs två ritter över 62% i MsvB4 eller MsvB5 under säsongen innan eller förevarande säsong.

Jag rättar lite, innevarande och föregående säsong.

Och fortsätter.... man måste även kvala på regional för att få starta nationell tävling 62% i samma klass du skall rida, om det är en eller två ggr i dagsläget vet jag inte.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Mia_R
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 601
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 503
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar