Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Satt och kikade i tråden för schabrakförvaring och blev nyfiken på hur ni förvarar täcken Hittade ingen tråd om det men finns det länka gärna! Just nu ligger alla våra på hyllor i ett enda kaos
Jag har en garederob med tre dörrar från Ikea (tror den går på 699 kr).
Sidan med två dörrar är rymlig och där har jag lagt mina tänken ihop vikta. Andra sidan med en dörr finns alla schabraken Mkt bra plats! Och garderoben är ca 180 hög så den är inte jätte hög.
Jag har två vanliga dynboxar där jag förvarar mina täcken som står uppe på loftet i stallet. Vet att många skriver om musinvation i såna lådor men jag har klarat mig under dom två åren lådorna stått där (peppar peppar ).
Eftersom vi har ett överflöd på sadelhängare i vårt stall (15 st - till två hästar), så blir de flesta av mina täcken ihopvikta och lagda på några sadelhängare. Får plats med 3-4 täcken på hög, innan det blir för instabilt och täckena ger sig iväg på egen hand.
Dom som används (beroende på säsong) hänger på täckeshängare i stallet och dom andra har vi på loftet i sådana superstora gekås påsar med dragkedja. Har haft det så i tre år och inte ett enda täcke som har blivit musätet eller mögel angripet. Dock får dom ju inte vara fuktiga när man lägger ner dom i påsen.
Samma här. Blött täcke hängs upp på krokar utanför boxen. Hyllorna är placerade i sadelkammaren, där inga problem med möss eller liknande finns, så det fungerar utmärkt.
Sådana där hängare såg smidiga ut Är just utetäcken jag inte vill vika ihop. De går ju att hänga upp dem fuktiga på sådana där.
Ska ta och kika på sådana om jag kan rymma en sån i mitt sadelkammarhörn
Jag har en täckeshängare från gilo som jag tycker är bra
Liten nätt och smidig så man kan trolla fram en plats åt den och dessutom är den svensktillverkad och ganska billig
Alla rena täcken förvarar jag i en stor låda med lock på ovansidan. Täcken som används hänger lite överallt just nu Där jobbar vi på att hitta en lösning, där vi kan hänga aktuella täcken. I sadelkammaren hänger vi upp blöta täcken på galgar.
Bukefalosnyheter
Under trådrubriken inne i varje tråd finns prefix samt vem som startat tråden och när det gjordes.
Jag har nu även efter det lagt till...
Hästmänniskan Min ringa erfarenhet av dom 2 jag red under några år gjorde heller aldrig något sånt, dom gjorde överhuvudtaget aldrig något dumt varken...