Hur förvarar ni alla sladdar?

Nahar

Trådstartare
Visste inte om detta var prylar&IT eller hemmet, men handlar ju mer om ordning och reda än själva sladdarna. I alla fall:

Hur förvarar ni alla laddningssladdar? Något bra tips för att få ordning på dem?

Själv försöker jag lägga dem i någorlunda ordning på en hylla men alltid är det nån av dem som fastnar i en annan eller rullar upp sig av sig själv eller bara helt enkelt är bångstyrig och inte vill rullas alls. Börjar tröttna rejält på krånglet! Vill ha dem ur syn när de inte används men att knyckla in dem i ett skåp verkar inte vara lösningen :banghead:
 
Visste inte om detta var prylar&IT eller hemmet, men handlar ju mer om ordning och reda än själva sladdarna. I alla fall:

Hur förvarar ni alla laddningssladdar? Något bra tips för att få ordning på dem?

Själv försöker jag lägga dem i någorlunda ordning på en hylla men alltid är det nån av dem som fastnar i en annan eller rullar upp sig av sig själv eller bara helt enkelt är bångstyrig och inte vill rullas alls. Börjar tröttna rejält på krånglet! Vill ha dem ur syn när de inte används men att knyckla in dem i ett skåp verkar inte vara lösningen :banghead:
Jag har alla laddkablar (och det är många...) i tre höga vita krukor (sorterade Apple/android/specialare). Är supernöjd med den lösningen!
 
Jag har dem i en byrålåda, uppdelade i två fack. Tycker det fungerar utan trassel, de med lång sladd snurrar jag upp, de andra lägger jag bara ner. Byrån står vid ett uttag så det blir naturligt att ladda där och lägga tillbaka sladden efteråt.
Laptop-sladden kan få följa med vid behov men försöker komma ihåg att lägga tillbaka den efteråt. Tyvärr är det oftare den sitter kvar i uttaget jag senast var närmast än den ligger i lådan...
 
Jag är dålig på att dra ut sladdar :o De sitter oftast kvar i uttagen. Undantaget är datorsladden som ligger i bokhyllan tillsammans med datorn (varken sladd eller dator används sådär jätteofta).
 
Visste inte om detta var prylar&IT eller hemmet, men handlar ju mer om ordning och reda än själva sladdarna. I alla fall:

Hur förvarar ni alla laddningssladdar? Något bra tips för att få ordning på dem?

Själv försöker jag lägga dem i någorlunda ordning på en hylla men alltid är det nån av dem som fastnar i en annan eller rullar upp sig av sig själv eller bara helt enkelt är bångstyrig och inte vill rullas alls. Börjar tröttna rejält på krånglet! Vill ha dem ur syn när de inte används men att knyckla in dem i ett skåp verkar inte vara lösningen :banghead:


Vi har köpt några mindre lådor med lock på Ikea. Fungerar bra.
 
Jag använder bara telefon och iPad och de har samma sladd. Den rullar jag ihop löst och förvarar i en liten byrå/nattduksbord bredvid sängen. Laddar oftast telefonen på kvällen och ipaden på natten så det är rätt smidigt.
Övriga sladdar har jag i en plastback i ena bokhyllan.
 
Visste inte om detta var prylar&IT eller hemmet, men handlar ju mer om ordning och reda än själva sladdarna. I alla fall:

Hur förvarar ni alla laddningssladdar? Något bra tips för att få ordning på dem?

Själv försöker jag lägga dem i någorlunda ordning på en hylla men alltid är det nån av dem som fastnar i en annan eller rullar upp sig av sig själv eller bara helt enkelt är bångstyrig och inte vill rullas alls. Börjar tröttna rejält på krånglet! Vill ha dem ur syn när de inte används men att knyckla in dem i ett skåp verkar inte vara lösningen :banghead:

Har samma problem!
Jag tänkte prova nu att förvara ett par av dem tillsammans med själva grejen de används till. Får se hur det känns.
 
Har samma problem!
Jag tänkte prova nu att förvara ett par av dem tillsammans med själva grejen de används till. Får se hur det känns.
Hm. Problemet är väl att de flesta grejer jag laddar inte förvaras någonstans utan åker med mig runt i hemmet eller till och med utanför. Cykellampor, telefon, platta, extrabatteri m.m.
 
De jag använder till vardags är ju laddare för laptop och mobil. De är gömda bakom nattduksbord och skrivbord. Sambon gör samma med sina.

Sen har jag lite andra laddare som används mer sällan. De ligger i byrålådor i olika fack, vissa ihop med vad de laddar och andra solo.
 
Har du testat att rulla ihop sladden och sen dra en tom toarulle över? Jag gör så med hundarnas koppel och lägger dem sen i en låda. Då trasslar de inte och ringlar inte upp sig.
 
C9A130BA-63A7-41B3-9FCF-7B474986CD06.webp

Man köper en laddstation och korta kablar i olika färger för olika modeller. Problemet löst! Dessutom slutar den ladda när batteriet är fullt. 👍
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 463
Senast: Pratsch
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 066
Hemmet Jag har så länge jag kan minnas tyckt om att organisera saker. Sen jag ställde upp som frivillig på konserterna i skolan för att få...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 356
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Förlåt för bittert inlägg. Är sur och irriterad mest hela tiden. Ser inte riktigt meningen med livet. Känner inte riktigt att det...
2
Svar
22
· Visningar
2 913
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp