hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

S

Smurfan

Har skapat mig ett alterego här på Buke- flera vet nog vem jag är och jag vill inte ännu avslöja att vi försöker få till ett syskon för allmänheten. Om någon listar ut vem jag är - snälla nöj er med att vara stolta över era detektivtalanger för er själva ;)!

Vi har ett barn på tre år och nu vill vi gärna ha ett till. Ettan kom till bara genom att vi slutade att inte försöka bli med barn, och tvåan (?) är inte stenhårt jobbad på än heller. Dock utan skydd sedan i höstas, men kanske inte så ofta ... småbarn o mycket annat tar ju också energi, så kanske 6 ett par ggr i månaden. Nu har vi vid två ÄL kört med Clearblues ÄL- test, första gången hade vi bara sex en gång i sbd med glad gubbe (jag skulle åka bort sedan, så så var det med det), andra gången tre gånger. Dock ingen graviditet för det. Andra gången misstänkte jag först att jag börjat testa för sent i cykeln, och att ÄL var över, men fick till sist glad gubbe ändå. Dock hade vi haft sex kvällen innan, så lite undrar jag om testet kan ha fått spår av sperma på sig när jag kissade på det och reagerade felaktigt med glad gubbe?

Nu alltså: Hur lång tid tog det för er att bli gravida med ÄL- stickshjälp? Själv blev jag lite uppgiven när det inte funkade på studs med hjälp av det - då har man ju prickat de fertilaste dagarna, vad mer ska man göra? Men å andra sidan ska man kanske inte oroa sig efter bara två försök när man dessutom har världens finaste unge- som blev till på en pisskvart dessutom.

Och vad tror ni om min "snedreaktion-på- sperma-teori"?

Tack shyssta bukisar för svar från en för dagen hemlig en...
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Vi har använt ÄL-stickor (från testlagret) och blivit gravida tre gånger. Första gången på första försöket, andra gången på andra försöket och på den tredje gången skulle jag göra ett ÄL-test som visade sig vara ett positivt grav.test istället.

Men även med stickor och rätt dag prickad så är chansen ca 25% att man faktiskt blir gravid (läste jag någonstans). Så att det tar några försök är inte alls konstigt. :)
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Vi använde ÄL-stickor när jag slutat med mina minipiller. Fick mens men ingen ÄL så vi ville hålla lite koll på när ÄL egentligen kom igång. Första gången vi fick en :laugh: så blev bebben i magen till. Det var väldigt skönt men säkert en del tur inbakat också. (Förutom att sambon har superspermier!)
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Tog många år för oss, och vi använde ÄL-stickor i perioder. Den gången vi faktist BLEV gravida äntligen så hade vi sex FEM dagar före testet sa att det var ÄL! Så chansen då var väl putteliten :D. Vi var ifrån varandra men jag testade ändå för att jag ville se hur regelbundet ÄL kom.
Älskade flickan är snart 3 år, vore kul med syskon men vi får väl se...
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Jag har blivit gravid på första försöket 3 gånger med ÄL-test. Ett slutade tyvärr i missfall, andra resulterade i min son nu 2.5 år och nu är jag gravid i v.36. Hade sex samma dag som det var glad gubbe och dagen efter.

Men även om man har sex vid ägglossning så är väl mellan 20-30 % chans att bli gravid beroende på ålder.
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Första barnet: ingen aning om hur många försök med positiv gubbe hjälpte nada. IvF-barn.

Andra barnet: två försök.

Sperma kan inte ge utslag på äl-testet.
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Vi hade först stickor i ca 6 månader utan att det hjälpte, sen provade vi med CB och fick glad gubbe, då funkade det på första gången. Tror vi hade sex den dagen o dagen efter... Jag drog slutsatsen att CB var bättre än stickorna, men det behöver ju inte vara så. Det var iafl lättare att läsa av för på stickorna kunde det vara ljust streck o lite otydligt ibland. Sen tror jag stress o livet i allmänhet kan påverka också att det tar längre tid, Lycka till! :)
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Vi blev gravida på 10:e försöket med äl-stickor. Den gången det tog sig började vi några dagar tidigare än vanligt och det var den enda gången vi fick till det den månaden faktiskt. Kan inte låta bli att undra om vi försökt för sent de andra månaderna. För på rul blev bf två dagar tidigare än den dag jag räknat fram utifrån mensens första dag (trots 28 dagars cykel). Det stödjer ju min teori också.
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Tackar för alla svar!! Vi jobbar vidare ;)!

Oregano: När det väl tog sig, hade ni sex fem dagar innan "glad Gubbe"då?
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Kommer inte riktigt ihåg faktiskt, men 3-4 dagar innan var det nog. Innan började vi någon dag innan stickan vistade positivt. Efter ett tag lär man sig tyda kroppens signaler så stickan egentligen inte behövs.
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Jag blev gravid på första försöket. Månaden innan räknade jag fel på dagarna och testade för sent. Svårt det här med räkning...:angel:
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

lätt gjort :p Tyckte mest det var en intressant fråga... tyckte själv det inte lät som det stämde, men ville höra från nån som viste :angel:
 
Sv: hur fort har ni blivit gravida med ÄL- test?

Jjag reggade mig efter första graviditeten på en "ÄL-hemsida" (fertilityfriend), vi använde kondom och för att på ett ungefär få koll på ÄL (speciellt inför nästa bebis) var den kanon, och gratis!

Man tar tempen på morgonen, för in på hemsidan tillsammans med hur man mår, hur flytningarna ser ut och man kan även känna på livmodertappen.
Man får upp en tabell och ser när det är ÄL på gång.

Gjorde väl det här väldigt noga första 2-3 månaderna, sen lärde man sig känna kroppen bättre själv. Och dottern blev till på första och enda försöket!

Hittade någon presentation på deras hemsida:
http://www.youtube.com/watch?v=2XgKB34iByI&feature=player_embedded
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Kropp & Själ Sitter med lite panik här. Har länge haft problem med jättemycket mensvärk och försökt bli utredd för endometrios då jag har haft...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: Triangul
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 742
Senast: linnsan
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 514
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp