Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu gör du dock en övertolkning om du tror att V har som målsättning att fungera som gamla Sovjet..

Jag fick det väl beskrivet av partiledaren igår (obs! begränsat till frågan om privat ägande av företag och tillgångar). Så då kanske vi har olika bilder av gamla Sovjet ur den aspekten.

Ur intervjun: "Små företag ska eventuellt få ägas privat eller helst i kooperativa former där personalen är med i ägandet. Allt annat ska ägas gemensamt av staten."
 
Jag fick det väl beskrivet av partiledaren igår (obs! begränsat till frågan om privat ägande av företag och tillgångar). Så då kanske vi har olika bilder av gamla Sovjet ur den aspekten.

Ur intervjun: "Små företag ska eventuellt få ägas privat eller helst i kooperativa former där personalen är med i ägandet. Allt annat ska ägas gemensamt av staten."

Ja, det är ju tydligt att de gamla ränderna aldrig gått ur V och att namnändringen mest bara var på pappret. Nu vädrar V vind eftersom det går bra för dom i opinionen och då avslöjar man vad det är man verkligen tycker om företagande och privat ägande och det är precis som du säger inte särskilt vackert.
 
Något jag reagerar på, många talar för sitt parti. S ,V, C osv berättar vad som är bra med sitt parti.

SD s anhängare är så arga. Arg på invandringen, arg på äldrevården, arg på alla dom andra partierna.

Ska man bestämma vem som ska styra Sverige med ilska? Är det verkligen genomtänkt?
 
Jag tänker att det alltid kommer finnas saker man inte är överens om med ”sitt” parti. Då får man ju väga utifrån hur stor frågan är och om det ens kommer bli aktuellt :)
Eller hur viktig saken/frågan är för en.
För mig är den ganska viktig, borttagandet av blockpolitiken alltså.

Tillägg: Och klimatfrågan är viktig för mig också, därav jag vacklar mellan V och MP.
 
Något jag reagerar på, många talar för sitt parti. S ,V, C osv berättar vad som är bra med sitt parti.

SD s anhängare är så arga. Arg på invandringen, arg på äldrevården, arg på alla dom andra partierna.

Ska man bestämma vem som ska styra Sverige med ilska? Är det verkligen genomtänkt?
Jag skulle säga, vill man ha en värld med så mycket hat? Hur kan folk se barn i ögonen och berätta att barnen ska växa upp i enbart hat.
 
Jag lyckades läsa artikeln som jag nämnde tidigare idag. Det var inte så illa som jag trott, de ville snarare ha en tjusig och uppseendeväckande rubrik på framsidan :grin:
Jag tycker dock fortfarande att det kan vara bra att kunna komma överens i vissa frågor med de blåa nu i dagens samhälle med SD på frammarsch. Vad som för att hejda dem från att få övertag i viktiga frågor. Men jag får fundera lite och det känns bra att de är typ raka motsatsen till SD och står för det.
 
Nu har jag läst lite program i kommunen SD vill här ha fler juldekorationer, poliser i skolan, skippa språkundervisning (för SDs ledare här hade ju varit i Spanien och efter några veckor förstod han spanska) och ha lämplighetstest och utdrag ur brottsregister vid anställning. När det gäller skatter vet man inte, "det beror på vilken dag".

Snart kommer nog flera av de andras, Moderaterna vill inte satsa på kärnverksamheten utan bygga scen och ishall... Sen har jag inte fått fler.
 
Jag lyckades läsa artikeln som jag nämnde tidigare idag. Det var inte så illa som jag trott, de ville snarare ha en tjusig och uppseendeväckande rubrik på framsidan :grin:
Jag tycker dock fortfarande att det kan vara bra att kunna komma överens i vissa frågor med de blåa nu i dagens samhälle med SD på frammarsch. Vad som för att hejda dem från att få övertag i viktiga frågor. Men jag får fundera lite och det känns bra att de är typ raka motsatsen till SD och står för det.
Ah ja det var ju bra! Typiskt media!

V får ju en del kritik om att de är svåra att samarbetamed eftersom de inte vill kompromissa. Jag läste att Mp inte vill samarbeta med V av den anledningen, vilket är tråkigt när de i miljöfrågan står nära varandra och skulle kunna göra stor skillnad!

Men jag uppskattar nog att V står fast. Jag tycker det är förtroendegivande. Gillar väl inte att kompromissa jag heller ;)
 
Ah ja det var ju bra! Typiskt media!

V får ju en del kritik om att de är svåra att samarbetamed eftersom de inte vill kompromissa. Jag läste att Mp inte vill samarbeta med V av den anledningen, vilket är tråkigt när de i miljöfrågan står nära varandra och skulle kunna göra stor skillnad!

Men jag uppskattar nog att V står fast. Jag tycker det är förtroendegivande. Gillar väl inte att kompromissa jag heller ;)
Ja precis, jag känner samma sak. Jag läste just lite partiprogram (på jobbet :angel:) och känner bara ännu mera tvekan :o Jag har fortfarande uppe två flikar med Vs klimatpolitik och MPs arbetsmarknadspolitik i förhoppning om att det ska hjälpa mig att avgöra... :rofl:

Upptäckte att V i kommunen vill öka antalet hyresbostäder 30% mer än vad MP och S vill. Det lockar :up:
 
Senast ändrad:
Nä jag slängde nu en sista blick och nä det får bli V till riksdagsvalet, jag gillade deras klimatpolitik bättre än MPs arbetsmarknadspolitik. Men jag hinner nog ändra mig ett antal gånger innan röstningen .. :rofl:
Nu bara kommunen också.... Landsting känner jag blir övermäktigt att orka undersöka om också :o
 
Jag gillar Enhet för jag vill leva i en sån värld
- mindre arbetstid, helt eller delvis basinkomst.
- stödja småföretagare
- rättvis fördelning av jordens resuser
- man kan flytta vart man vill
- levande landsbygd med hög självförsörjning
osv osv
Sen har de saker som jag inte riktigt vill ha, men så är det ju med alla partier.
 
Jag gillar Enhet för jag vill leva i en sån värld
- mindre arbetstid, helt eller delvis basinkomst.
- stödja småföretagare
- rättvis fördelning av jordens resuser
- man kan flytta vart man vill
- levande landsbygd med hög självförsörjning
osv osv
Sen har de saker som jag inte riktigt vill ha, men så är det ju med alla partier.
Intressant, hade inte hört talats om dem förut.
 
Nä jag slängde nu en sista blick och nä det får bli V till riksdagsvalet, jag gillade deras klimatpolitik bättre än MPs arbetsmarknadspolitik. Men jag hinner nog ändra mig ett antal gånger innan röstningen .. :rofl:
Nu bara kommunen också.... Landsting känner jag blir övermäktigt att orka undersöka om också :o
Vad fasen nu bestämde jag mig illa kvickt för att rösta på alla tre partier i vänstern på de tre olika nivåerna :rofl: Känns rätt bra dock :D Finns en förröstlokal i samma hus jag jobbar i, vore enkelt att gå dit :idea:
 
Fjantigt, SD är det enda parti som utesluter människor för sina åsikter som går stick i stäv med partiets.

Rent nonsens, vilket du borde veta om du hade den minsta koll på aktuella nyheter.
Och med tanke på uttalanden från aktiva politiker eller kandidater till SD bara de senaste veckorna har de en hel del arbete kvar om de verkligen menar att de ska ha ” nolltolerans mot rasism”.
 
Nä jag slängde nu en sista blick och nä det får bli V till riksdagsvalet, jag gillade deras klimatpolitik bättre än MPs arbetsmarknadspolitik. Men jag hinner nog ändra mig ett antal gånger innan röstningen .. :rofl:
Nu bara kommunen också.... Landsting känner jag blir övermäktigt att orka undersöka om också :o
Jag är glad att jag följt iaf landstingspolitiken lite under en längre tid. Det har gett mig mycket info kring hur partierna har resonerat hittills.
Det brukar ju finnas lätyillgänglig info på hemsidorna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp