Hur förändrar vi världen?

Hur tänker du?
Hur tror du att vi kan förändra världen?

Jag tror att vi kan och måste förändra världen och har så länge jag kan minnas känt på det viset. Självklart finns det viktiga strukturella frågor, speciellt inom det område som jag brinner för vilket är miljö och hållbarhet, men jag anser också att vi alla måste göra vad vi kan för att hjälpa till.

Jag är engagerad i föreningar och ser regelbundet över hur jag personligen kan leva mer miljömedvetet (har drastiskt minskat min konsumtion mm). Jag har också valt att arbeta med miljö/hållbarhet vilket gör att jag kan ägna mig åt de frågorna även på arbetstid.

Jag drivs av en önskan om att förändra världen till det bättre. Lite sådär superhjälteskomplex måhända, men jag fylls av värme och glädje när jag läser eller hör om andra människor som också vill göra världen lite bättre.

Personligen så tror jag att vi kan förändra världen genom barnen. De är ju trots allt början till framtiden.

Såg detta klipp på youtube om dr Peter Levine som pratar om mobbing och där berör anknytningsteori och tidiga interventioner som han tror kan förändra.

Hur tänker du?
Hur tror du att vi kan förändra världen?
Jag är helt för att ingen kan förändra världen men alla kan göra något. Att behandla andra på samma sätt som man själv vill bli behandlad, med kärlek och respekt tror jag är nyckeln till en bättre värld.
Jag har ett mål att dagligen få minst en okänd person att le och det är så enkelt att det oftast räcker med en enkel komplimang. IOM att jag jobbar i butik är det ett väldigt enkelt mål att uppnå då jag träffar otroligt mycket folk varje dag men det får mig att känna mig lika bra varje gång för det.

Sen tror jag att om folk slutar smutskasta varandras åsikter så kommer det också att leda till en bättre värld. Jag blir så trött av att varje gång jag loggar in på fb så kommer det upp statusuppdateringar om vilka idioter nasister, feminister eller vilka det nu kan vara är. Om man istället skriver ett inlägg om vad invandringen faktiskt gör för oss, vad ett mer jämställt samhälle innebär i det långa loppet tycker jag att man får fram sitt budskap på ett positivt sätt istället för genom hat. Hat kommer aldrig leda samhället framåt utan snarare bakåt.
En positiv kommentar av något blir jag dessutom intresserad av att läsa, all negativitet scrollar jag förbi

Två steg som är A och O i sammanhanget:

1. Avskaffa allt som liknar religion.

2. Införa äkta demokrati där folket har sista ordet istället för den "legaliserade diktatur" som vi idag kallar demokrati med "folk valda" regeringar.
I de flesta länder så står religionens organisationer för de humana insatserna..så har det varit och så lär det förbli.
De religiösa värderingar som styr oss är frapperande lika oberoende religion.

Så till nyset om att avskaffa "den "legaliserade diktatur""

Det är en gammal dogm som både kommunister och nazister anmanat genom åren..
den representativa demokratin är så vitt jag kan se det enda verkligt demokratiska alternativet. Med inbyggda dämpare mot tillfälliga populister som skulle kunna ställa till en jäkla oreda med hjälp av folkomröstningar...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 457
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 294
Senast: Petruska
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
958
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama