Ja hon är ju ett exemplar hon medBarbro Börjesson gjorde just det i TV på bästa sändningstid, hon satt o matade en jycke med russin.
"God kväll" hette programmet. Hon blev väldigt tacksam över mitt mail med länkar till varför de var giftiga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hon är ju ett exemplar hon medBarbro Börjesson gjorde just det i TV på bästa sändningstid, hon satt o matade en jycke med russin.
"God kväll" hette programmet. Hon blev väldigt tacksam över mitt mail med länkar till varför de var giftiga.
Lök innehåller ett ämne som kan orsaka blodbrist. Det ger inte cancer....
För övrigt ger jag inte saker som man nu vet kan vara farliga (eller jo, hunden kan få rester med lite lök i när han slickar tallriken).
Skulle aldrig få för mig ge chokladbit eller vindruvor eller dyl. Bara för att det går bra för de flesta så vill jag inte ta nån risk med min hund. Nån gång är man den där personen vars hund det inte går bra för. Varför riskera det?
Det är väl ingen som skrivit att den matar hunden med lök vindruvor och choklad heller ?
Inte ett dugg, är inte orolig för hälften av allt hundar ska vara så känsliga för, mina hundar har genom åren ätit mängder av livsfarliga livsmedel.
Jag håller med! Stod och skivade banan på nyår och Lemmy kom och tiggde och fick en liten skiva. Grannen blev jätteorolig för han hade minsann hört att banan var farligt för hundar. Jag har noll koll men googlade nu när jag skulle skriva det här och hittade inte att det var farligt, men tänkte då när jag inte visste att en liten skiva banan knappast hade gjort honom sjuk ändå. Det blir så hysteriskt!Jag blir lite lätt irriterad när diskussioner som dessa övergår till att bli överdrifter. När det insinueras att man medvetet skulle göra sin hund sjuk för att man ger sin hund en bit korv eller köttbulle regelbundet. Fullständigt absurt och saknar verklighetsförankring.
Det handlar om mängd i relation till vikt. Det måste vi väl alla ändå vara överens om. Något annat påstående är ju helt felaktigt. Alltså kommer inte någons labrador eller schipperke få blodbrist eller levercancer för att matte/husse ger en köttbulle då och då i träningssammanhang. Det är inte arsenik eller råttgift vi pratar om, liksom.
Det var mina sista två cent i "debatten".
Jag menar mat med lök i, typ köttbulle. Inte ren lök.Så i ena sekunden ger du inte "farliga saker" och i andra sekunden får hunden skicka tallriken med rester av lök på? Den där löken hunden får i sig från din tallrik, kan jag garantera är en större andel lök än vad hunden får i sig av några mamma scans köttbullar. Det var för övrigt inte jag som först gjorde relaterandet till cancer. Läs inlägget jag svarade på.
Ingen i tråden har påstått att denne matar sina hundar med choklad eller vindruvor. Halmgubbar klarar vi oss nog utan.
Av misstag ja!Du skriver ju själv att dina hundar ätit mängder farliga livsmedel. Vad du räknar som farligt och mängder vet jag ju dock inte.
Va?Jag håller med! Stod och skivade banan på nyår och Lemmy kom och tiggde och fick en liten skiva. Grannen blev jätteorolig för han hade minsann hört att banan var farligt för hundar. Jag har noll koll men googlade nu när jag skulle skriva det här och hittade inte att det var farligt, men tänkte då när jag inte visste att en liten skiva banan knappast hade gjort honom sjuk ändå. Det blir så hysteriskt!
Det framgick inte .Av misstag ja!
Jag menar mat med lök i, typ köttbulle. Inte ren lök.
Av misstag ja!
Nej och det har jag inte skrivit heller. Läs om och läs rätt.Men alltså, tror du på riktigt att hundar får levercancer för att de får köttbullar då och då när man tränar? Vad har du ens för belägg för att göra sådana insinueringar?
Nej jag tog väl förgivet att folk skulle förstå att man inte matar sina hundar med giftiga saker frivilligt, mina hundar är extremt glupska och har fått i sig en hel del som ska vara giftigt genom åren, men dom har inte ens blivit dåliga i magen, därför köper jag inte att friska hundar är så känsliga som det påstås. Min mormor matade sina småpudlar med choklad liksom dom flesta andra tanter gjorde när jag växte upp och att då en normal och frisk hund skulle bli förgiftad av köttbullar med lök i är absurt.Det framgick inte .
Du matar ju dina hundar med lök från tallriken skrev du nyss, skum tråd dettaJag menar mat med lök i, typ köttbulle. Inte ren lök.
Ja, givetvis handlar det om mängd. Inget godis är väl nyttigt om man står och lassar i hunden paket efter paket? Det säger ju ingen emot.
Men att hundar skulle få cancer eller bli förgiftade för att man ger moderata mängder köttbullar/korv vid träning, det får vi ändå se som kraftig överdrift.
Fast bara för att hunden inte faller död ner så innebär det ju inte att det är ofarligt. Jag tycker att det är onödigt att ge hunden saker att äta som det är konstaterat att det finns risk för, är farligt. Jag låter heller inte mina hundar dricka vatten ur pölar nära vägar med mycket trafik eller om det ser allmänt smutsigt ut.Alltså, mina hundar kan ibland dricka vatten ur pölar med skit i, typ olja. Ingen har fallit död ner än. De har ju friska organ i kroppen som liksom vi människor tar hand om och inte skadas av så små mängder.
Är ju farligt förr oss att leva på socker och pommes också.Fast bara för att hunden inte faller död ner så innebär det ju inte att det är ofarligt. Jag tycker att det är onödigt att ge hunden saker att äta som det är konstaterat att det finns risk för, är farligt. Jag låter heller inte mina hundar dricka vatten ur pölar nära vägar med mycket trafik eller om det ser allmänt smutsigt ut.
Det är ju inte så svårt att undvika, tänker jag.
Min teori är att hundar som blivit förgiftade av en banan eller en vindruva är att hundarna från början inte är friska.