Ni med små hundar, vad har ni för godis till dom?

Seabaz

Trådstartare
Ni (vi) som har små hundar, vad finns det för hundgodis som man kan köpa som passar små hundar?

Hittade något special förut med extra mjuka godisar för små hundar men tyckte även det var för stora bitar + att dom var nästan sega...

Sedan kan man ju ha ost, korv, köttbullar mm men det blir så kladdigt och så..
Har kört med kattmat ibland, små torrfoderbitar, dom är typ perfekt!

Men det är ju inte för hundar egentligen... finns det något jag har missat?

Sv: Ni med små hundar, vad har ni för godis till dom?

Min hund är så kräsen, det är bara Frolic som duger. Lite besvärligt, måste ju delas i småbitar och de blir hårda fort.
Tidigare då det fanns katt i familjen så användes kattmat till belöning funkade super... (detta var till mammas vovvar)

Jag kör med frolic ibland. Lätt att bryta sönder i små delar. Brukar bryta en frolic i 8 delar till Julie. :o :D
Fast då hänger det ju på att man försluter påsen ordentligt så att dom inte blir hårda. En liten frolicpåse räcker ju ett ett halvår känns det som. :D

Sen brukar jag varva med leksaker också. :)

Jag använder en påsklämma till min frolicpåse så att det inte kommer in någon luft, mina har då hållt i några veckor nu utan att bli hårda. :idea:

Anväder det jag med men glömmer ju alltid flera framme... har oftast färdig delade i en lufttät burk så det är lätt att ta lite innan man går ut :idea: men ibland så glömmer jag att stänga locket :angel: de hådra brukar hon få slängda på golvet så hon har nått att göra då jag lämnar henne själv.

Men ehh....? Kan du inte bara skära hotdogs i små "slantar" och dela i bitar?

Om jag inte vill ha färskt hundgodis så köper jag blodpudding och torkar långsamt i ugnen på ganska låg värme. Torkade, tunna skivor i småbitar av blodpudding håller länge.

Yoghurtdrops!
De är lätta att bryta isär men de är ju ganska små och kladdar inte.
Sen har jag puppy love som ser ut som hjärtan men de brukar jag bryta i mindre bitar.

Man kan ju dela större godisar. Jag delade frolic i småbitar när min vovve var valp t ex. Sedan kan man ju skära till egen lever och torka i ugnen.

Mina får torkad lever som belöning. Jag bryter bitarna i mindre bitar. Har även någon sorts mjukt godis som jag köpte i djuraffären som jag bryter i mindre delar. Ibland får de delad Frolic eller Schmackos.

Varför inte koka lever själv å göra hemmagjort godis, det är ju bara å skära upp i så stora delar som man vill ha.
Jag brukar göra det åt min valp å han bara älskar det. :love:
Dessutom vet jag exakt vad som är i det å att det inte är en massa skit i det som i hotdogs t.ex. :crazy:
Jag har ett jätte bra recept om nån är intresserad som jag fick av min hundkurs ledare :)

prinsessfeminist skrev:
Om jag inte vill ha färskt hundgodis så köper jag blodpudding och torkar långsamt i ugnen på ganska låg värme. Torkade, tunna skivor i småbitar av blodpudding håller länge.
Vilken superbra ide!! :bow: :)

Jag brukar ta levergodisar och dela varje i tre delar. Små och lättätna :p

Jag är intresserad. Lägg gärna in receptet så kan jag prova göra godisar till min valp.

min dvärgpinscher älskar frolic. han kan äta vanliga frolic men jag köper mini. går att dela dom i mindre bitar. Min amstaff/pitbull valp tyckte åxå att de va lagom storlek vär man delade dom på fyra. nu sväljer hon om hela nästan=)

1 kg nötlever (billigt å bra)
1 köttbuljong
1-2 klyftor vitlök (beroende på storlek å styrka)
Kokar det i en stor kastrull i 1-1½ timme
Låt det svalna lite sen skär du upp det i så stora bitar som du vill ha.

Man kan frysa dessa bitar å tina upp allt efter att man behöver mer så håller det sig färskt. Glöm inte att ha det i en påse så det inte torkar så fort, å så kan man ha det i kylen. :idea:

Bara så ni vet så är det väldigt uppskattat hos hunden så det kan bli bästa godiset som man använder när man behöver det lilla extra :idea:

Min hund får helt vanliga leversnittar, vilket han och jag trivs bra med : )

Liknande trådar

Hundhälsa Som många andra ger jag ofta korv eller köttbullar (i små bitar!) när vi ska träna på nått svårt eller bara vill ha lite extra gott... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 435
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Finns detta? Min hund bli emellanåt lite dålig i magen, så nu tänker jag att det hade varit bra att undvika tex korv som godis vid...
Svar
10
· Visningar
3 278
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 210
Övr. Hund Jag använder ju torrfoder som träningsgodis. Smidigt att ha liggande i fickan, de får i sig rätt "bas" av näring osv de dagar en större...
Svar
7
· Visningar
706
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka