Kanske lite nojig nu men...

Sv: Kanske lite nojig nu men...

jag skulle vara mer orolig för alla andra konstiga ämnen som stoppas i all mat för att få den att hålla, ämnen som inte godkända att använda i djurmatsproduktion men används för fullt i livsmedel till oss människor..

liten mängd lök under lång tid utan uppehåll ger aldrig kroppen tid att återhämta sig.. men man ger ju inte 10-15 köttbullar varje dag i 2-3 månader eller? det är ju inte hundens normala kost..
och den lök som omnämns mest i PDFen lilltrolle länkade till verkar vara mest rå lök som tillagats hemmavid, likaså innehåller pytt i panna hela lökbitar.. så mycket lök innehåller inte köttbullar och korv köpta från affärn..

det vanliga torrfodret brukar vara ganska tråkigt. jag brukar samla på mig provpåsar, och vips så är det jättegott även om det är torrfoder. omväxling förnöjer :).

tittar man på innehållsförteckningen för vanlig scan hot dog så ser man att de innehåller mer salt än lök. salt är inte heller nyttigt för hundar, så jag skulle oroa mig mer för det än för lökinnehållet.

hur mkt lök har man i en sats köttbullssmet - en kanske. alltså inte särskilt mkt lök i varje köttbulle => tämligen ofarligt skulle jag vilja påstå

Är säkert olika beroende på producen på maten. Att läsa sig till innehållet på förpackningar är lättast skulle jag tro.

Personligen rekomdenderar jag inte leverpastej av den enkla anledningen att den känns mer kladdig än köttbullar eller korv. Mer mosbar helt enkelt :)

en arbetskamrat till mig har jobbat på ett slakteri, och det som tydligen hamnade i leverpastejsmeten skulle jag inte ens vilja ge till min hund... ohygieniskt är bara förnamnet.

*KL*

Personligen rekomdenderar jag inte leverpastej av den enkla anledningen att den känns mer kladdig än köttbullar eller korv. Mer mosbar helt enkelt :)

Leverpastej på tub är perfekt på alla sätt och vis :idea: Jag använder även mjukost på tub. Tubarna är lätta att ha med och grisar inte. Ett litet slick eller ett lite längre slick är frågan :angel:

Enda nackdelen :cool: Det gäller att hålla dom skillt från sina egna mjukosttubar och det är inte det lättaste. Numera kör jag med en sort till hundarna och en annan till mig själv.

precis..
vill man ha nyttigt hundgodis kan man antingen ge vanliga torrfodret eller av sådana gratis provpåsar som du gör.. eller så köper man träningsgodis, det finns ju många varianter :)

en arbetskamrat till mig har jobbat på ett slakteri, och det som tydligen hamnade i leverpastejsmeten skulle jag inte ens vilja ge till min hund... ohygieniskt är bara förnamnet.

hahahah jo tjena o du tror inte vi har hälsomydigheter som har kontroller på vad som kastas i maten vore det så dåligt som du o din kamrat vill ha det till skulle folk bli sjuka i parti o minut och det blir vi inte.

Jag har jobbat i många år på slakteri som repratör/montör o sett ex på Scan när dom gör krov , köttbullar o.s.v. visst ser det inte gott ut när dom gör i ordning det men inte är det ohygeniskt på nåt vis.

Senast ändrad:

Min hund tål inte vete så jag har svårt att hitta godis i mängder det jag hittat är lite uttjatat så jag behöver nåt annat, lite extra smaskens.

Mjukost på tub kan kanske vara något.

Jag tittar jämt när jag är i affären på sånt som är glutenfritt och då helst lökfritt.

Finns leverpastej på tubb? Jag måste börja kolla mer i butiken när jag handlar tror jag :angel:
Låter effektivt å praktiskt, allting man själv brukar vara eftertraktad.

TRevligt :crazy:

Får nog göra egen leverpastej om jag ska äta det nån mer gång efter det här känns det som...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
521
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama