Hur får man...

Sagafrahaeli

Trådstartare
...hästen att hoppa av rätt??

Ja, jag ska väl vara ärlig och säga att det egentligen inte handlar om hästen utan hunden :angel:

Den "lilla" har börjat suga hinderna själv men chansar 9 av 10 gånger på avsprånget. När det är ett galoppsprång kvar tänker hon: "Äh, va fasen! Vi hoppar och ser om vi kommer över!" Än har det inte gått värre än en rivning men vad gör jag den dan hon landar mitt i och det inte är mina mjuka bommar? :eek:

Eftersom jag tränar mina hundar precis som man gör med hopphästar (nästan) kanske någon här har lite tips som andra med häst kan ha nytta av?

/Jenny (och våghalsen Viska)

Sv: Hur får man...

prova lägg ut galoppbom innan hindret för att få henne komma till rätt avstånd :p Om det nu fungerar för vovven är jag mindre säker på;)

Vad händer om du har flera hinder efter varamdra? som studs?

Jag har hund ( en fem och ett halvt år , och en liten valp) och den store tränar jag agillity med lite då å då. Tänkte bara säga att studs fungerar absolut inte för honom :crazy::p Han försöker ta alla i ett hopp och landar såklart på den sista "bommen".(han har inte skadat sig eftersom mina hinderbommar är rätt smala och lätta) den lilla klantisen :D jag vet, det var inget tips till häst men bara så du vet, att vissa hundar har tyvärr inte samma förmåga som hästar har i "studs"

Man kan lägga ut bommar en bit ifrån hindret ca 30 cm så hoppar dem ju av där. Men man ska inte trycka av hästen. Den ska lära sig tänka själv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Ridning Det är såhär att jag på ridskolan hoppar en häst som taggar till sjukt mycket i hoppning. I all annan ridning år hon alltid lugn och hur...
Svar
17
· Visningar
2 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka