hur får man bort alla vinterpäls

I

Islandstjej

hej

jag har en islandshäst som fäller,jag skrapar bort pälsen så mycket det går varje dag men dan där på är det lika mycket som igår dagen,det är jätte jobbigt,:(

är det någon som har ett knep,snälla hjälp mej med deta ,det är jätte jobbigt tack i förhand :idea: mvh emma:)

Sv: hur får man bort alla vinterpäls

Jag använder ryktsten till mina isisar, och piggborste, men tyvärr håller det på ett tag. De kan ju inte fälla allt på en dag...

Dammsug hästen, det gjorde jag alltid på min fjording när hon levde, på en kvart var påsen full:rofl:

Var försiktig med sladdarna så att hästen inte kommer åt dem på något vis.

ne det kan de inte ,jag har en skrappa nu som är jätte bra men hon har gjort deta i 2 månader nu och hon mår inte bra va det ,det känns dumt att inte försöka ta bort pälsen när hon inte mår bra heller

Magiska kammen kan jag rekommendera, ett måste till långhårshästar.

tack för tipset ,det ska jag testa,synd att den inte lever mer ,jag är ledsen,ska testa :rofl:

okej var köper man den då?:rofl:

Googla på magiska kammen, så hittar du flera som säljer den.

Så här ser den ut.

89677_31_2.jpg

tack den värkar bra ,det ska jag testa tack för hjälpen,du får säga till om jag ska hjälpa dej med något är bara att fråga:rofl:

Svettskrapa :confused: trodde det var en duschskrapa :devil:

använder den oxå och det är superbt hon njuter då det kliar överallt i fälltider :D

mm det är en sådan jag använder men der kommer ju som ett berg varje dag ,men det är lika mycket nästa dag

man får hålla på tills man har en nakenhäst :devil:
Samma här men har nu fått bort det mesta iaf så nu är det snart bara sommarpäls :bump:

MK arbetar omvänt mot skrapan, skrapan tar de hår som den når medan MK tar underhåren och resten rasar genom att över håren inte får stöd från under ullen.

tack ,det var ett bra info :rofl:

Svettskrapa :confused: trodde det var en duschskrapa :devil:

använder den oxå och det är superbt hon njuter då det kliar överallt i fälltider :D

I know,heter tydligen svettskrapa,men jag har köpt min för att dra av vatten efter dusch (eller päls när det är fällningstider:D)

Jag har en gummiborste, köpt på ÖoB, som jag tycker fungerar jättebra. Visserligen får man inte bort ALL vinterpäls på en dag med den, men den tar rejält. Tror att hästarna tycker att det känns som massage med gummipiggarna mot kroppen, för de verkar tycka att det är jätteskönt! Haflingern har inte mycket vinterpäls kvar nu, men shettisen ser fortfarande ut som en liten hårboll.

Magiska kammen kan jag rekommendera, ett måste till långhårshästar.

Helt outstanding! :bow: Köpte vår för ett par år sedan för dyra pengar - värd varenda krona! Aldrig mer hopplösa ryktstenar!

*kl*

Nu finns det dock flertalet budgetvarianter, som går under nån sorts kodnamn för man- o svanstrimning istället.. Funkar precis lika bra, o är mycket billigare, så det kommer att bli en sån om vi behöver fler.. ;)

ok den ska jag köpa.men vart köpera man den?

och vad kostar den? :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 474
Senast: lirco11
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 025
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka