Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men seriöst. Din syrras problem är inte att hennes hund kissar inne, det är att hon inte kan uppfostra sina barn! Jag är uppvuxen med hundar i familjen och jag fick tidigt lära mig att respektera våra hundar. Skulle jag ha stört våra hundar under deras måltid (eller något annat dumt tillfälle, som t ex när de sover osv) så skulle mamma ha gett mig en rejäl utskällning!
Det tillhör god uppfostran att barn får lära sig djurvett. Framför allt om man t o m har djur i familjen!
Om barnen är "för små för att förstå" så är det barnen som skall hållas ifrån hunden när den äter. Inte tvärtom.
Hundar kan inte "skämmas". De kan visa en underlägsen signal (pga den förebrående/arga/etc tonen) som vi människor tolkar som att hunden "skäms".
Stäng in ungarna i tvättstugan alt. deras rum när hunden äter. Eller håll i dom. Man har två armar, perfekt för bråkiga barn.
Ena ungen är 1½ år.... och hur mkt lyssnar ett sådant ungt barn?
Då kollar man helt enkelt inte bort. Det tar ju max fem minuter för en hund att äta upp sin mat så det bör inte vara någon större uppoffring att holla kolla på ungarna under den tiden.Ena ungen är 1½ år, kollar hon bort så kommer han springandes till hans mat.
Jag ska ju ringa till syrran ang. grind. För löser hon inte den situationen så ja, då kommer jag nog erbjuda mig att ta hand om hunden tills barnen är stora nog (iaf den ena) att kunna lyssna och respektera hunden!