Hur får jag bort brodden?

M

Moja

Någon som har något bra knep?:confused:
Jag får bort alla utom 1 som har slitits så mycket i kanten att jag inte får grepp om den..

Sv: Hur får jag bort brodden?

annars får jag väll sko om tidigare men, tänkte om det ändå är någon som har något knep

Jag förstår inte riktigt, går det inte med en vanlig tång???

Tja, ibland kan man få brodden att släppa om man slår på den med en hammare, eller slår med hammaren på broddnyckeln som man håller brodden med. Men om det lyckas beror på hur stor/sliten brodden är. Annars får man ta dit hovis i förtid, eller sätta i broddar så att det blir jämnt, tyvärr kan jag inte komma på något annat.

Om den är så pass sliten att kärnan är borta kan du ta en gammal rasp och raspa ner den med finsidan! Annars får du rycka av skon och vinkelslipa ner den...om du kan spika tillbaka den själv?

ska ut o testa lite imorgon, annars får hovis komma :)

Jag har faktiskt sågat av en brodd en gång med bågfil, den sista av 16 broddar som absolut inte villa komma av...
Gick fint med lite assistans med att hålla hoven faktiskt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 418
Senast: Stergo
·
Övr. Djur Hur får jag bort snokar inomhus? När det är som värst får jag ta bort 15 st dagligen.
2
Svar
20
· Visningar
2 556
Senast: Rugge
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 432
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023