Hur få bort olja i flaska?

Milene

Trådstartare
Köpte en väldigt läcker flaska med olivolja i vid mitt senaste besök i Italien. Nu är oljan slut men jag vill behålla flaskan. Dock verkar det omöjligt att få den ren...:(

Har försökt med diskmedel, medel typ Bang, och ättika. Men nope. Halsen är smal så jag kommer inte åt att skrubba.

Nån som har tips på hur jag ska göra för att få bort oljan??

(Flaskan är av glas)

Tack på förhand. Milene

Men det finns ju flaskborstar i alla möjliga storlekar? Kanske bara knivigare att få tag på?
Vet ju inte om det hjälper men ändå.

Avfettning för bilar etc. vill man ju inte ta i något som ska användas :/
487159.jpg

@Milene: Testa att ha i maskindiskpulver tillsammans med vanligt diskmedel och låt det stå minst över natten. Flytande maskindisk är inte lika effektivt (har testat det empiriskt ;)).

Maskindiskpulver är också suveränt att använda i tvättmaskinen om man tvättar väldigt skitiga jobbarkläder (de av kraftigare modell). De blir väldigt mycket renare än med bara vanligt tvättmedel.

Maskindiskmedel är mitt heta tips. Slå på kokhett vatten i flaskan, så släpper oljan och maskindiskmedlet hjälper mot återhäftning. Sedan får du hälla ut hälften och skaka runt så det verkligen blir rent. En flaskborste är guld värd.

@Milene: Testa att ha i maskindiskpulver tillsammans med vanligt diskmedel och låt det stå minst över natten. Flytande maskindisk är inte lika effektivt (har testat det empiriskt ;)).

Maskindiskpulver är också suveränt att använda i tvättmaskinen om man tvättar väldigt skitiga jobbarkläder (de av kraftigare modell). De blir väldigt mycket renare än med bara vanligt tvättmedel.
Följde ditt tips, och flaskan är nu som ny!
Tack!!!!! :bow:

Maskindiskmedel är mitt heta tips. Slå på kokhett vatten i flaskan, så släpper oljan och maskindiskmedlet hjälper mot återhäftning. Sedan får du hälla ut hälften och skaka runt så det verkligen blir rent. En flaskborste är guld värd.
Japp, har gjort detta nu, och flaskan är som ny! Tack för tips!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka