Hur få bort fukt ur amerikakoffert

Avalon

Trådstartare
Jag har släpat hem en gammal amerikakoffert från mina föräldrar som jag tänkte ha överkast och kuddar i.
Tyvärr visar det sig att träet inuti har drabbats av fuktskada, det både luktar och syns fläckar.

Min fråga är nu om någon vet hur man får bort detta och om det går bort.
Eller är det så illa att jag helt enkelt får hiva hela kofferten på tippen,
vilket jag verkligen inte vill....

Sv: Hur få bort fukt ur amerikakoffert

Min koffert hamnade i stallet där den får stå och lukta illa

Jag hade chansat på att låta den torka upp ordentligt och sedan sprayat med ättika för att försöka få bort lukten.

Jag hade nog börjat med att ställa ner en eller flera "torrbollar" och ett glas ättika (det räcker att fylla på en cm o byta varannan dag). Så skulle jag ha det tills torrbollen slutar dra åt sig mycket fukt.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi håller på att röja ur ett gammal ödehus för att flytta in så fort som möjligt. Tyvärr har förra boende haft ett gäng hundar instängda...
Svar
12
· Visningar
2 842
Senast: Migo
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 118
Senast: cirkus
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 740
Senast: Tass
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka