Hur f*n kan det stämma?

skuggan_

Trådstartare
Hur f*n kan det stämma att vår katt låda luktar som fan, men inte grannens? Våra lägenheter är precis samma.
Har haft ett j*vla bråk med mamma om det.

Ursäkta för språket, snälla kunniga bukefalister säg mig hur det kan stämma?

// en något arg skuggan_:mad:

Sv: Hur f*n kan det stämma?

Kan kan det väl. Det skiljer jättemycket i lukt mellan fertila och kastrater tex, och mellan olika sorters sand.

Fertila hanen vill jag öht taget inte ha i lägenhet, min hankastrat och fertila hona luktar aldrig trots att jag inte har någon luktinkapslande sand.

Svar till båda: Vi har samma sand och katterna är syskon, grannens är okastrerad hane!

Har ni likadana kattlådor (finns sånna med tak o vanliga)? Har ni likadan sand? Tömmer ni lådorna lika ofta? Har ni lika många katter? Det kan skilja sig mycket mellan två kattlådor beroende på sand, lådor och katter.

Fick precis reda på orsaken till varför, tack för alla svar!

Nån som vet en bra kattsand som tar bort dålig lukt?

// tack skuggan_:D

Förstår inte riktigt vad det är att bli så arg över? :confused:
Kan bero på vilket foder dem får, vilken sort av kattsand man har, hur ofta bajs och kiss tas bort, hur ofta lådan skrubbas ur helt och hållet, hur ofta man vädrar, ifall katten är kastrerad eller fertil, hur pass väl katten gräver ner sin skit osv.
Men iaf så tycker jag att Everclean kattsand och Pussis kattsand tar bort lukten så gott som helt.

Förstår inte riktigt vad det är att bli så arg över? :confused:
Kan bero på vilket foder dem får, vilken sort av kattsand man har, hur ofta bajs och kiss tas bort, hur ofta lådan skrubbas ur helt och hållet, hur ofta man vädrar, ifall katten är kastrerad eller fertil, hur pass väl katten gräver ner sin skit osv.
Men iaf så tycker jag att Everclean kattsand och Pussis kattsand tar bort lukten så gott som helt.

Jag blir arg för min mamma tjatar om att hon ska slänga ut dom hela tiden pga att det luktar.:cool:

Då förstår jag att du blir förbannad. :mad:
Hur har det gått nu då?

Jo det har gått ok, hör ju samma klagande om man säger så men hon har väl i så fall en "blodhunds näsa" hon tkr ju allt luktar men båda jag och min syster känner stor skillnad. Denna gången köpte gon nån billig skit men det funkar bra!

skuggan -> det finns "sand refresher" en burk med pulver som man blandar med sanden när man gör rent:) behövs bara väldigt lite:)

skaffa en kattlåda med tak? du ska ju först se om katten kan använda den, för det tar bort mycket av lukten.
jag använder Klumpe för ÖoB, den är faktiskt riktigt bra och jag har 4 katter på 2 kattlådor. här luktar det INGENTING!

skaffa en kattlåda med tak? du ska ju först se om katten kan använda den, för det tar bort mycket av lukten.
jag använder Klumpe för ÖoB, den är faktiskt riktigt bra och jag har 4 katter på 2 kattlådor. här luktar det INGENTING!

Jag använder också klumpe:p

Nussikan: vadå bättre mat?

Ja Whiskas är ju inte direkt någon höjdar-mat för katter, ge dom ett bättre sammansatt foder så ska du se att avföringen luktar betydligt mindre också. Whiskas stinker ju redan när man öppnar förpackningen, inte konstigt att det luktar ännu värre när det kommer ut i andra änden...

jag har använt pussis kattsand och det enda som jag tycker skiljer dem åt är att klumpe är betydligt billigare, men det är inte sämre kattsand för det.
jag brukar alltid fråga personer som kommer hem till mig om det luktar kattpiss, men dom känner ingenting. och ändå brukar jag rensa kattlådan 1-2 gånger om dagen, morgon och kväll. och jag har både kastrerade och okastrerade katter.

klumpe klumpar sig, men kan ibland falla isär om amn är för "våldsam" då man rensar lådan, men tar man det försiktigt så går det hur bra som hellst, jag är supernöjd med klumpe iaf :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 751
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 381
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 456
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama