Marvin
Trådstartare
Avdelningen nyblivna lantisar ställer dumma frågor...
Min lilla stuga har eluppvärmning (vilket är dyrt) men också uppvärmning kopplat till en vedkamin eller vad det är. Men jag fattar inte hur jag ska elda i den. Frågade hyresvärden och fick svar: Stoppa papper i den nedre luckan, ved i den övre, håll alltid den luckan öppen. (Vilken av dem det var fick jag inte klart för mig, jag är trögare än vanligt, nya jobbet stjäl all min energi och hjärnkapacitet)
Hilfe?
Märket är Lohberger, den ser ut typ såhär:
Innanför den nedre luckan är det en liten metallucka till själva eldningskammaren där ska man stoppa in pappret. Nedanför en behållare för aska. På utsidan sitter det ett reglage. I den övre luckan är fortsättningen på eldningskammaren. Petade in lite vedträn och tidningspapper och tutta på, men det hjälpte ju inte så mycket. Slocknade nästan direkt. Äsch!!
Min lilla stuga har eluppvärmning (vilket är dyrt) men också uppvärmning kopplat till en vedkamin eller vad det är. Men jag fattar inte hur jag ska elda i den. Frågade hyresvärden och fick svar: Stoppa papper i den nedre luckan, ved i den övre, håll alltid den luckan öppen. (Vilken av dem det var fick jag inte klart för mig, jag är trögare än vanligt, nya jobbet stjäl all min energi och hjärnkapacitet)
Hilfe?
Märket är Lohberger, den ser ut typ såhär: