Hur doserar jag örter?

Sv: Hur doserar jag örter?

Det ska vara bra för lymfsystemet. Min häst har problem med detta och vet säger att träning är det enda som hjälper. Tänkte komplettera med örter.

Fick du ingen rekomendation av säljaren. Aloyse är bra när det gäller hästar ock örter, han har sysslat med detta länge.

Jag brukar hålla mig till max 50 g örter om dagen till stor häst, ponny kanske 30 g. Vill jag ge två örter ger jag alltså 25 g av vardera ört till en stor häst. Askbark vet jag tyvärr ingen återförsäljare i Sverige som har...

Tänk på att snärjmåra är vätskedrivande, så håll koll på att hästen har vatten!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
408
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 952
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve