Hur broddar ni?

S

Svanhild

Satt o funderade idag på hur ni som kör tyngre lass broddar era hästar... jag har just nu ridskor o ridbrodd 4 st/hov men är inte helt 100% nöjd.

Till ridning funkar det kanon men så fort det blir tyngre körning utför där hästen måste hålla lasset börjar det kana bak... uppåt halkar vi aldrig så det är bara bak i nerförslut jag har bekymmer...

Nån som har nån tanke?

Sv: Hur broddar ni?

travarna på min skola har 6 brodd, eftersom de har såna hastigheter att de inte får halka

Sv: Hur broddar ni?

HEJ URSÄKTA STAVNING HAR 9 MÅN. NELLY TILL HJÄLP.:banana: VI BORRAR OCH SÄTTER EXTRA BRODD PÅ VÅRA ARDENNRAR NÄR DE ÄR INNÅT TÅADE DCS 6 BRODD NÄR DE STÄLLER SIG I MAX PÅ TÅ SPETTS BLIR DET INGET TOMRUM UTAN EXTRA BRODDEN TAR. ÄR DET EN LÄTTARE BRUKS GÄLLER ISBRODD:cool:. DE MÅSTE HA FART ANNARS FÖR ATT BRODDEN SKA TA.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 453
Senast: mackan
·
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 621
Senast: hastis1234
·
Hästmänniskan Jag kommer så småningom att lägga ut min häst på annons. Då han är min första egna häst så har jag av förklarliga skäl aldrig sålt häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 381
Senast: mollyphlox
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat