hur bred öppning till ligghall?

Sv: hur bred öppning till ligghall?

Min ligghall har en öppning på 2x2,5m + en liten öppning på baksidan som "nödutgång" för den lilla hästen. Jag har ett halvblod på 550kg & en mini/shetlands sto på 150kg som nyttjar ligghallen dagligen.

Om måttet är helt enligt "lag" vet jag faktiskt inte, men det funkar mkt bra för mina hästar.

Sv: hur bred öppning till ligghall?

Måttet ska så pass stort att inte en ranghög häst kan ställa sig där och hindra ranglåga hästar från att passera. Så det finns inga fasta mått utan det kommer att beror på dels vilken typ av häst som den ska vara till och dels på hur den är utformad.

Liknande trådar

Anläggning Jag har flera mindre sommarhagar och kom inatt på att det hade varit väldigt praktiskt med en ligghall som var flyttbar. Vi har en...
Svar
7
· Visningar
796
Senast: nullo-modo
·
Fritid Vi håller på att planera semestern och kommer att vara mycket i stugan på Väddö. Det är såklart trevligt att hålla till på tomten och...
Svar
3
· Visningar
378
Senast: Myrten
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon... 2
Svar
23
· Visningar
2 390
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ "MR Cervical og Thoracalcolumna Utrettet cervikal lordose. I C5/C6 og C6/C7 ses antydet osteokondrose og bred bukning samt lett...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka