hur bred är en boxdörr?

emma74

Trådstartare
fnular lite på hur vi ska bygga om vårt fallfärdiga skjul till stall och undrar om det finns ngt minimått...?

Har för mig att de i "Att bygga häststall" rekomenderar mins 120 cm till stor häst.

/ Digge

Japp, 120 är var som är minimimått, men jag skulle rekommendera 130 cm för då kan man komma in och ut med sadel utan större bekymmer.
Dessutom är 130 cm det som gäller för en fölningsbox så är man på säkra sidan där också.

På jordbruksverkets hemsida finns alla mått för stall.

Lycka till!

Liknande trådar

Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 954
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 807
Senast: ako
·
Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10