hur bra stämer det

Y

yodi

jag har hört att som fölet ser ut vid sex dagars,sex veckor och sex månader är så dom komer att se ut (extriört) ni som har sett några föl växa upp hur pass bra tycker ni det stämer? :)

He, he! Och jag har hört att man ser det på dem, när de är tre dagar, tre veckor och vid tre månader! :D
Har dock aldrig tänkt på om det stämmer... :)

har hört tio dagar, en månad och tre månader, stämmer det blir jag erkligen glad för då var min fölunge skitsnygg!!

jag hoppas dina "dagar" gäller :) vid tre dagars ålder var hon gätte fin, nu vid den höga åldern av sex dagar är hon lite överbygd :D

Har hört samma som du...men efter några föl så börjar jag undra om det inte bara är rent påhitt?

Däremot kan man ju säga som så...ett föl som ser bra ut exteriört vid 3-4 veckors ålder...ser oftast trevlig ut som vuxen med.Den åldern brukar de vara ganska fina och proportionerliga i kroppen.Man kan väl kanske ana sin framtidshäst kanske... :)

Min häst då som varit exteriört proportionerlig och välväxt och "grann" sen hon föddes tills nu utan något som helst avbrott för "staketliknande" utseende...? Är åring nu, och ser såå fin ut :love:

Har också hört 3 dagar, veckor och månader. Vet dock inte hur säkert det är för den framtida exteriören!

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Raderad medlem 149524
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka