Stora boxar? Njae, men de räcker till. Min som är rätt liten och har en "normal" box har lite mer utrymme.
Värme i stall (delar av)? Ja. Stallet är isolerat och blir aldrig kallare än 0 grader om alla hästar är ute. Dessutom finns golvvärme så inte bäddarna ska frysa.
Toalett? Ja, inkl. dusch. (Anslutning till sadelkammaren)
Ridhus? Ja, med hinderpark för både hoppning och western trail.
Service? Ja. Man får mocka sin egen box och sin hage (den får man komma överens med övriga som delar om schema) samt att man har ett insläpp 1 gång var 13e dag.
Ytor att förvara foder/prylar? Fodret förvaras i "köket". Det är ett rum där stallägaren byggt varsin låda/box. Tänk en rejäl stallåda och där kan man förvara sitt kraftfoder och annat. Det ingår fri tillgång på hö, men någon köper eget vilket förvaras i ett rum. Alla boxar tilldelas ett skåp där man kan förvara sina prylar inkl. ett skåp där man kan ha sina kläder/skor/stövlar. Har man extremt mycket saker å får man förvara hemma. Som jag som har säkert 15 täcken. Alla får inte plats i stallet så jag har lagt dom i min källare.
Stora hagar? Nej. Vinterhagarna är relativt små och hästarna går minst 2 och 2. Sommarhagarna däremot är väl tilltagna.
Upphängningsmöjlighet? Varsin täckeshängare i stallet, samt hängare för blöta täcken (finns i stallet). Varsin sadelhängare och träns hänger man på sitt skåp på krokar.
Putsvänligt? Ja. Stora ytor i sadelkammaren.
Ordning och reda? Nja. Beror lite på vilken person det är. Vissa är petigare än andra. Inte stökigt egentligen, mer småsaker som stör mig eftersom jag är så sjukt noga själv.
Duschspilta MED varmvatten? Ja, fast utomhus, dock under tak och med rejäla fastsättningsdoningar till hästen. (Precis utanför stalldörren egentligen)
Träningar? Ja. För flera olika discipliner såsom hoppning, akademiskt, tömkörning, western, dressyr.
Stallkompisar? Mycket bra. Jag har mer kontakt med vissa än andra. Stallet är uppdelat på 3 enheter (stora stallet, lilla stallet och lösdrift) så det finns ofta någon att samtala med om man vill.
Pentry? Ett riktigt kök med spis, diskmaskin och gott om sittplatser.
Omklädningsrum? Nej, men sadelkammaren är VÄL tilltagen så man kan byta om vid sitt skåp eller inne på toa om man av någon anledning inte vill skylta med sig själv.
Närhet? Ja. Jag har ca 1,5 mil dit med bra väg. Det är ca 20 minuter in till centrala stan (Göteborg).
Ridvägar? Mycket bra, men jag saknar ett par korta rundor där man inte behöver vända utan kan rida en "rundsväng". Göteborgs kommun har anlagt ridvägar (ett par mil) precis runt stallet.
Vad mer? Stallägaren försöker verkligen vara tillmötesgående och fixa och dona så alla ska bli nöjda. Man kan köpa sig fri från sina pass, köpa till mockning samt täckesbyten osv. Inget är omöjligt.