Hur bör man göra?

Sv: Hur bör man göra?

Tja, den enda hund som någonsin vågat springa fram till mig. En liten goldenvalp på ca 4 mån. Han var skitglad. Och jag som inte tog i så mkt då jag inte ville skrämma honom för hårt, insåg snart att jag blev tvungen att vråla som bara den. Han fortsatte jätteglad och fintade sig förbi mig och fram till mina hundar. De fick faktiskt inte ett frikommando där. Bara för att jag skulle "fostra" valpen lite.

Mina fick sitta blickstilla och valpen stannade upp och satte sig och såg ut så här :eek: vill ni inte leeka?? Som tur var så drog ägaren igång en massa tjo och tjim och valpen insåg snart att matte nog är bäst i alla fall. :D :D

Sv: Hur bör man göra?

*lånar*

Jag hade gjort som de flesta här. Flera varningar INNAN den kommer fram oavsett hundnes psyke ( snäll eller agressiv) och hjälper inte det så hade jag vad som helst för att få bort den. Innebär det att sparka och slå inkräktaren så är det också det jag gör. INGEN ska få ge sig på mina hundar ostraffat!! Är det dock en hund som enbart vill leka så är det inte alls så att jag sparkar och slår utan då försöker jag mota bort den istället.
I vilket fall som helst så har jag aldrig och kommer aldrig utsätta mina hundar för en agressiv hund. Jag ser det som min uppgift att skydda dem, även om jag vet att hundarna säkert kan klara av att göra upp själv. Jag tycker att det är onödigt att de ska behöva göra det och så vill jag absolut inte ha skader på dem, som hade kunnat undvikas.....

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 864
Övr. Hund ...eller: var det här vårt fel? Nu ikväll var maken och jag ute på en stillsam promenad. Det var mörkt och vi hade därför en...
Svar
6
· Visningar
895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka